Říjen nám pomalu klepe na dveře, a to neznamená jen studené počasí, ale pro milovníky FPS žánru i příchod nejnovějšího Call of Duty. Po třech letech se opět dočkáme přírůstku do rodiny z dílen Infinity Ward s podtitulem Modern Warfare 2. V roce 2019 si totiž série Modern Warfare prošla kompletním restartem a pro mnohé z hráčů se tak návrat do moderní války stal jedním z nejoblíbenějších dílů Call of Duty za dlouho řadu let. A není se čemu divit. Po dlouhé době se zdálo, že série zařadila zpátečku a vrátila se do dob původního Modern Warfare, kdy byla podle mnohých na svém vrcholu. Výrazný posun v grafice a audiodesignu i přepracované prvky tehdy už poměrně zastaralého multiplayeru, včetně nových pokusů a mechanik, jak bylo třeba „mountování“ zbraní nebo režim Realism, zkrátka působily jako svěží dech. Což série přesně potřebovala.

O to větší si s sebou Modern Warfare 2 nese očekávání. Ovšem do vydání, které je naplánované na 28. října, nás ještě pár týdnů čeká. Ale jak už bývá u Activision v posledních letech zvykem, tak se pro hráče již tento víkend otevřela první beta multiplayeru na PlayStation 4 a 5. Nám tak nezbylo nic jiného, než oprášit náš nikdy neexistující skill na ovladači a zjistit, jestli první dojmy z Modern Warfare 2 naplní očekávání, která si s sebou nejnovější díl nese.

Hned takto zkraje je potřeba říct, že z prvních pár hodin v multiplayeru se jen těžko odhaduje, jak na tom ve skutečnosti bude finální hra, ale zase z toho, co jsme měli zatím šanci vidět, to vypadá, že se fanoušci mají opravdu na co těšit. I přesto, že nám toho beta ukázala z finální hry jen málo, tak už teď jdou vidět hlavní změny, které nás budou v multiplayeru provázet. V hratelnosti je určitě nehledejte, a pokud jste hráli Modern Warfare z roku 2019, tady si budete připadat jako doma. Více změn se ovšem dočkala jednotlivá vylepšení zbraní, perků a přibyly nám i nové zajímavé herní módy.

Hratelnost, jak jsem již říkal, zůstala bez větších změn oproti původnímu Modern Warfare. Pocit ze střelby je tady opět na velmi vysoké úrovni, každá zbraň se chová jinak a střelba je zábavná. Do hry se nám po dlouhých letech vrací konečně zase dive, tedy zalehnutí z výskoku. Kromě toho nám přibyla možnost se zavěsit za okraj a střílet přes něj s pistolkou. To tak do hry vnáší zase o něco lepší mobilitu i hrátky s vertikalitou, kdy na nepřítele nemusíte vyběhnout jen zpoza jednoho rohu, ale překvapit ho zavěšením se přes zeď.

Další zajímavou změnou, které si všimnete, je nová kamera při pohledu na jiné hráče. Je to sice detail, který jinak nemění samotnou hratelnost, ale pohled jakoby z kamery, kterou by voják mohl mít na boku své helmy, vypadá více než zajímavě. Změnou si pak prošel systém perků. Nově máte k dispozici dva klasické, jeden bonusový a jeden tzv. „ultimate“. První dva klasické máte k dispozici hned od začátku hry, ovšem bonusový se odemyká až po 4 minutách v zápase a ultimate dokonce až po osmé minutě. Za každých 10 bodů se vám ale následný čas zkracuje o vteřinu. Jedná se o zajímavý systém, který vás odměňuje za dobré výkony v zápasech.

Co se pak zápasů týče, tak v betě jsme si mohli vyzkoušet hned dva nové módy. Jeden z nich, Prisoner Rescue, je zajímavou alternativou ke Counter-Striku. Jak už samotný název napovídá, jedná se o klasickou záchranu rukojmích. Jeden tým má tedy za úkol zachránit dva rukojmí, které druhý tým musí hlídat. Na rozdíl ale od Counter-Striku střet nekončí záchranou jednoho ze dvou rukojmích, ale za každou záchranu získáváte body. Tým, který následně jako první získá 500 bodů, vyhrává.

Druhým módem je pak Knock Out, kde se oba týmy perou o jeden balíček na mapě a vyhrává buďto tým, který drží balík na konci kola, nebo pokud se oba týmy nepozabíjí. Oba z těchto zmíněných módů jsou potom jen na jeden život, s tím, že vás ale každé kolo může váš spoluhráč jednou oživit. Na první pohled ani jeden mód nevypadá vůbec špatně a ať už taktičtější záchrana rukojmích nebo chaotičtější Knock Out si určitě najdou hromadu svých fanoušků. Samozřejmě jsme se dočkali i řady nových granátů, field upgradů a celé další řady nového vybavení, které si bude moci do zápasů s sebou vzít. Za povšimnutí pak stojí i fakt, že se nově budete rozhodnout, jestli chcete mít nastavené „Killstreaky“, nebo „Scorestreaky“. Hra tak nabízí oba systémy i bez nutnosti mít jeden z perků, jako tomu bylo u restartu Modern Warfare.

Ovšem pojďme se podívat na jednu z nejznatelnějších změn, po které volalo dost fanoušků. Tou je změna systému odemykání zbraní. Ty nově už totiž neodemykáte pouze klasickým levelováním, ale navíc si je lze odemknou i tím, že bude vylepšovat jednu konkrétní. To má za následek to, že pokud si odemknete novou zbraň z té původní, přesune se vám i většina vylepšení, které jste měli na té původní. To má za následek daleko menší grind a celkově daleko lepší přístupnost nových zbraní než kdykoliv předtím. Díky této zajímavé změně už totiž nebude trestaní za to, že si chcete vylevelovat novou zbraň, ale rovnou budete moci používat původní vylepšení, které jste si již jednou odemkli.

Jednotlivá vylepšení jsou pak zpracované více než parádně a kromě menších změn to vypadá, že zde budou i rozsáhlejší vylepšení, která budou výrazněji měnit to, jakým způsobem se zbraň chová.

Celkově se ale jedná o celkem věrohodného nástupce předešlého dílu Infinity Ward. Beta nám toho neukázala moc a rozhodně je škoda, že jsme neměli možnost vidět více map, hlavně ty s vodou, kde bude možnost avizovaného plavání a podvodního boje, nebo vyzkoušet vozidla. Dočkat se máme navíc i návratu bitev 32 na 32, takže rozhodně se máme na co těšit. I v tom málu je ale vidět ohromný potenciál, který MW 2 nabízí. Rozhodně má nejnovější díl našlápnuto tím správným směrem, tak snad tomu tak opravdu bude. Pokud si i vy chcete vyzkoušet betu Modern Warfare II, tak na PlayStationu máte ještě čas do 20. září, tedy do dneška a následně 22. a 23. se spouští uzavřená beta pro Xbox a PC a od 24. do 26. bude beta otevřená pro všechny, i pro ty, co hru vůbec nevlastní, a to na všech platformách.