Regulační orgány po celém světě detailně zkoumají akvizici Activisionu Blizzard společností Microsoft a dopad na svůj trh, zaměstnance a spotřebitele.

Britský úřad pro hospodářskou soutěž a trhy dnes ukončil počáteční vyšetřování akvizice a rozhodl o druhé fázi s hloubkovým vyšetřováním z obav, že přechod Activisionu Blizzard pod Microsoft může vést k podstatnému omezení hospodářské soutěže v oblasti herních konzolí, předplatného a cloudových herních služeb.

Britský úřad ve zprávě zmiňuje zejména Call of Duty a de facto zopakoval obavy, které nedávno uvedla Sony. Call of Duty se řadí mezi nejoblíbenější hry, každoroční vydávání vyžaduje tisíce vývojářů a existuje jen velmi málo jiných her podobného kalibru nebo popularity. Úřad se bojí, že akvizice poškodí prodeje PlayStationu.

Na obavy britského úřadu reagoval rychle Phil Spencer. Generální ředitel herní části Microsoftu potvrdil, že na PlayStation bude vycházet Call of Duty ve stejný den jako na ostatních platformách. Aby předešel možným diskuzím v budoucnu, tak dodal, že půjde o stejnou verzi a počítá se i s podporou hraní napříč platformami.

V této souvislosti Spencer připomíná Minecraft, jenž je dostupný na více platformách a díky vstupu Mojangu do rodiny Xboxu se tahle značka rozšířila na další platformy.

GAME PASS I MOBILNÍ HRY

Spencer se netají plánem Microsoftu rozšířit knihovnu Game Passu o hry Activisionu Blizzard, včetně Call of Duty, Diabla a Overwatch.

„Herní vývojáři po celém světě vytvářejí inovativní a převratné hry. Věříme, že můžeme udělat více, abychom tyto zážitky zprostředkovali miliardám hráčů po celém světě,“ píše šéf Xboxu. „I když máme konzole rádi, uvědomujeme si, že nejsou jediným způsobem, jak lidé hrají hry.“

„Největším a nejrychleji rostoucím segmentem her jsou dnes mobilní platformy. Abychom oslovili miliardy hráčů bez ohledu na to, kde se nacházejí nebo na jakém zařízení hrají, musíme přijmout možnost volby. Když dáte hráčům na výběr, jakým způsobem budou hry hrát, stanou se přístupnějšími a povedou k větším a živějším herním komunitám. Stejně důležitá je volba i pro vývojáře her. Vývojáři těží z rozmanitosti distribučních a obchodních modelů pro své hry. Možnost volby otevírá příležitosti pro inovace a umožňuje růst odvětví.“

Microsoft chce pokračovat nejen v růstu služby Game Pass, ale také rozšiřovat atraktivitu na mobilních telefonech a tabletech. V této oblasti si cení zkušeností týmů Activisionu Blizzard, které mají pomoci v pochopení toho, jak vytvářet hry, které zaujmou hráče po celém světě.

Americká společnost si také všímá konkurence, kdy lídři v oboru (Tencent a Sony) také nakupují.

„Při posuzování této akvizice budeme i nadále spolupracovat s regulačními orgány v duchu transparentnosti a otevřenosti. Respektujeme a vítáme obtížné otázky, které jsou nám kladeny. Dnešní herní průmysl je silný a dynamický. Lídři v oboru, včetně společností Tencent a Sony, pokračují v rozšiřování svých rozsáhlých knihoven her, stejně jako dalších zábavních značek a franšíz, které si oblíbili hráči po celém světě. Věříme, že důkladné přezkoumání ukáže, že spojení společností Microsoft a Activision Blizzard bude přínosem pro odvětví i hráče,“ dodal Phil Spencer.