Studio BioWare toho má za sebou poměrně dost a patří tedy mezi ta větší herní studia. V rámci zefektivnění produkce zde ale dojde k poměrně dost nemilému kroku. Na oficiálních stránkách se objevil blogový příspěvek, ve kterém je naznačená budoucnost autorů sérií Dragon Age a Mass Effect i nepovedeného Anthemu.

Jako velmi důležitý krok se považuje oproštění od určitých stereotypů a vykročení k agilnějšímu a lépe soustředěnému studiu. To kromě změny struktury práce znamená i osekání pracovních míst. A to konkrétně zrušení přibližně padesáti pozic.

V rámci tohoto přechodu rušíme v BioWare přibližně 50 pozic. To je hluboce bolestivé a ponižující. Děláme vše pro to, aby tento proces probíhal s empatií, respektem a jasnou komunikací,“ uvedl Gary McKay, generální manažér BioWare. Zaměstnanci, kterých se dotkne zrušení pozic si samozřejmě mohou podat žádost na jinou pozici ve firmě, ale nelze jim plně slíbit, že se na ni dostanou.

Velké rušení pozic by mohlo potencionálně ovlivnit i vývoj nového Dragon Age: Dreadwolf. U něj ale McKay uvádí, že pozornost, která se k tomuto projektu upírá, doposud nezakolísala. Zároveň také dodává, že dělat změny je těžké, ale v rámci posunutí vpřed je to nezbytné. Navíc nikdy nelze najít správnou dobu, kdy takto velké změny provést, aniž by to za sebou nezanechalo nějaký negativní efekt.

Naše odhodlání zůstává pevné a všichni pracujeme na tom, aby tato hra byla hodna jména Dragon Age. Jsme přesvědčeni, že budeme mít dostatek času na to, abychom zajistili, že Dreadwolf dosáhne svého plného potenciálu. Každý člen našeho týmu, dokonce i ti, kteří z BioWare odcházejí, si zaslouží uznání za vytvoření velkolepého zážitku. Jsou to naši kolegové a přátelé a bez nich bychom tu nebyli. Jsem hrdý na všechnu práci, kterou náš tým odvedl,“ uvedl McKay.

Dragon Age: Dreadwolf sice nemá oznámené datum vydání, ale dříve jak ve druhém kvartálu roku 2024 bychom jej čekat neměli. Je celkem pravděpodobné, že bychom se něco nového mohli dozvědět 7. 12. 2023, kdy proběhne další The Game Awards.

BioWare, který spadá pod společnost EA, se rozhodlo dále nepracovat se skupinou testerů, která v roce 2022 odhlasovala vstup do odborů.

Co se týče vývoje nového Mass Effectu, tak zůstává ve fázi předprodukce. Dlouho očekávané pokračování sci-fi RPG série bylo oznámeno už v roce 2020 a je vyvíjeno na Unreal Enginu 5.