Oznámení verze Baldur's Gate 3 pro PlayStation 5, na níž došlo během čtvrteční akce State of Play, bylo v mnoha směrech překvapivé. RPG od studia Larian bylo koneckonců dosud oficiálně ve vývoji jen pro PC, kde je už od roku 2020 k dispozici v rámci předběžného přístupu na Steamu a GOGu. A najednou tu máme PS5 verzi, která dokonce vyjde ve stejný den, kdy PC verze opustí předběžný přístup.

Tato situace ale nepřekvapivě vyvolala prostou otázku - co Xbox? Studio Larian se nikdy netajilo tím, že odmítá hrát jakoukoliv hru s exkluzivitami, což šéf studia Swen Vincke zdůraznil i tento týden v návaznosti na odhalení lokální kooperace a přítomnosti herce a dabéra J. K. Simmonse. Krátce po čtvrtečním oznámení ale nikde o plánech na verzi Baldur's Gate 3 pro Xbox Series X|S oficiálně nepadlo ani slovo, a tak jsme mohli jen hádat, proč v Larianu dali přednost PlayStationu 5. Nyní však máme jasno.

Komunitní manažerka Larianu Molly Carroll nakonec utnula dlouhé hodiny plné spekulací a otázek příspěvkem na Redditu, v němž poděkovala hráčům a fanouškům za jejich nadšení. V první řadě zde ale vysvětlila, jaká je tedy situace s Xboxem. Ukázalo se, že příčinou stávající situace opravdu není žádná dohoda o exkluzivitě, za všechno totiž mohou technické problémy s kooperací ve split-screenu.

„Hráči na Xboxu, viděli jsme vaše otázky ohledně toho, jestli/kdy můžete očekávat Baldur's Gate 3 na Xboxu. Na verzi Baldur's Gate 3 pro Xbox jsme pracovali už nějakou dobu, ale narazili jsme na nějaké technické problémy - konkrétně s co-opem ve split-screenu. Na Xbox verzi BG3 stále pracujeme, ale ještě si nejsme natolik jistí, abychom ji oznámili.“

Tímto přístupem, tedy snahou neoznamovat cokoliv předčasně, aby se fanoušci netěšili zbytečně, je koneckonců studio Larian také dost dobře známé. Komunitní manažerka na Redditu navíc zdůraznila, že jim ve vydání hry na Xbox nebrání žádná dohoda o exkluzivitě, takže lze očekávat, že pokud by se vývojáři nesetkali s výše zmíněnými techickými problémy, hotovou verzi Baldur's Gate 3 bychom si mohli zahrát na Xboxu Series X|S ve stejný den jako na PC a PS5. „Pokud nebo až oznámíme další platformy, budeme se chtít ujistit, že každá verze splňuje naše standardy a očekávání,“ dodává Molly Carroll.

Na závěr tu máme ještě něco pro PC hráče. V Larianu se rozhodli před vydáním finální verze Baldur's Gate 3 na PC zvýšit HW nároky hry, a to s ohledem na pokrok ve vývoji, potažmo na zvýšení grafické kvality a komplexity titulu v průběhu předběžného přístupu. Nové nároky najdete níže, přičemž vývojáři na Steamu uvádějí, že pokud stávající minimální nároky nesplňujete, stále si nejspíš budete moci Baldur's Gate 3 zahrát, ale nejspíš vás čeká horší zážitek.

Minimální požadavky:

  • Operační systém: Windows 10 64-bit
  • Procesor: Intel I5 4690 / AMD FX 8350 (dříve Intel i5-4690 / AMD FX 4350)
  • Paměť: 8 GB RAM
  • Grafická karta: Nvidia GTX 970 / RX 480 s 4 GB+ VRAM (dříve Nvidia GTX 780 / AMD Radeon R9 280X)
  • DirectX: Verze 11
  • Úložiště: 150 GB volného místa (dříve 70 GB)

Doporučené požadavky:

  • Operační systém: Windows 10 64-bit
  • Procesor: Intel i7 8700K / AMD r5 3600 (dříve Intel i7 4770k / AMD Ryzen 5 1500X)
  • Paměť: 16 GB RAM
  • Grafická karta: Nvidia 2060 Super / RX 5700 XT s 8 GB+ VRAM (dříve Nvidia GTX 1060 6GB / AMD RX580)
  • DirectX: Verze 11
  • Úložiště:150 GB volného místa (dříve 70 GB)

Baldur's Gate 3 vychází 31. srpna/augusta 2023 ve verzi pro PC, Mac a PlayStation 5. Na verzi pro Xbox Series X|S tedy dojde s největší pravděpodobností později.