David Jaffe se znovu ozval. Tvůrce původní trilogie God of War kritizuje poslední díl. Na God of War: Ragnarök mu vadí rozhodnutí studia Santa Monica učinit z Atrea důležitou postavu. Řekl to v rozhovoru s Johnem Garvinem, který napsal scénář k Days Gone. Druhý díl Sony zrušila.

Designér a autor God of War a Twisted Metal v poslední době nešetří kritikou na Sony a její vývojáře. Mimo jiné tvrdí, že současné AAA tituly jsou za zenitem.

Nově nesouhlasí se směrem God of War. Podle něho se série ubírá špatným směrem. Syna Krata nepovažuje za zajímavou postavu. Dokonce Atrea nazval příšernou postavou po vizuální i herní stránce. Dalo by se říct, že Jaffe sdílí názor některých hráčů, kteří Atrea kritizovali, považovali ho za otravného a nazývali ho rozmazleným puberťákem.

Aniž bychom zabíhali do spoilerů, tak Jaffe si nedovede představit, že by Atreus byl hlavní postavou God of War. Naopak nemá nic proti jeho roli jako Kratova syna. Konec Ragnaröku ho ale nepřesvědčil o dalším směru příběhu a chybí mu tam něco, kde by si řekl, že Atreus je super a chce být jako on. Zkrátka se scenáristům z teenagera nepodařilo udělat zajímavého hrdinu pro další díly série.

„Zůstal nám někdo, na kom nestojí za to založit značku,“ domnívá se Jaffe a považuje Krata za postavu, bez které si nedokáže God of War představit. Dle něj je Kratos ikonou God of War podobně jako Spider-Man nebo Wonder Woman. Ani jedna z komiksových postav nepotřebuje duchovní proměnu. Stejně to vidí v případě Nathana Drakea. Nesouhlasí s odchodem známého hledače pokladů do důchodu a s dalším Uncharted, kde údajně máme hrát za Cassie Drake, dceru Nathana a Eleny Fisher.

Na Redditu se rozjela vášnivá debata. Někteří si myslí, že Jaffe je zahořklý a zaujatý. Jiní s ním souhlasí. Jaký názor máte vy?

Připomeňme, že God of War: Ragnarök je dostupný na PS5 a PS4 s českými titulky. Nedávno byla oznámena verze pro PC.