Fanoušci Assassin's Creed Shadows, kteří očekávali, že po nejednoznačně přijatém DLC Claws of Awaji dorazí další plnohodnotné příběhové rozšíření, budou zklamáni. Ubisoft potvrdil, že neplánuje rozšiřovat život hry dalším placeným balíčkem. Místo toho se soustředí se na pravidelné bezplatné aktualizace.

„Stále pracujeme na novém obsahu, abychom hru podpořili po premiéře, ale nepůjde o plnohodnotná DLC ve smyslu obsahu zahrnutého v Season Passu,“ uvedl v YouTube rozhovoru režisér Simon Lemay-Comtois, který má na starost podporu Assassin's Creed Shadows.

To ale neznamená, že by vývojáři neměli v rukávu větší novinky. Stačí připomenout zásadní přepracování parkouru, které dorazilo v říjnu v rámci bezplatné aktualizace. Lemay-Comtois navíc ujišťuje, že i v budoucnu se máme těšit na výraznější změny hratelnosti.

„Ve druhém roce podpory hry se chceme zaměřit na vzácnější, ale větší aktualizace, které trochu více zamíchají kartami. Teď už nemusíme hasit požáry a rychle nic opravovat, takže se soustředíme na pořádné kusy ‚masa‘,“ vysvětlil režisér.

To je překvapivé vzhledem k tomu, jakou podporu měly předešlé díly. Vše nasvědčuje tomu, že Ubisoft se začal soustředit na další velké dobrodružství. Ještě předtím by měl ale dorazit dlouho spekulované remake populárního dílu Assassin's Creed 4: Black Flag. Francouzská společnost totiž chce v období od ledna do března 2026 uvést na trh Prince of Persia: The Sands of Time Remake, Rainbow Six Mobile, The Division Resurgence a jeden dosud neoznámený titul, což by měl být právě remake Black Flag.

Připomeňme, že Claws of Awaji dostali zdarma všichni hráči, co si předobjednali Assassin’s Creed Shadows. Šlo o omluvu za odklad hry z listopadu 2024 na únor 2025. Původně Ubisoft sliboval minimálně dvě příběhová rozšíření, poté ale zrušil Season Pass a zlevnil edice s ním spojeným. Právě tenhle přesun měl ovlivnit celkové plány na dodatečnou podporu a kartami zamíchalo i zmíněné hašení požárů hned po vydání hry.

„Myslím, že se Shadows povedl velký generační skok,“ pokračuje režisér. „Práce na enginu, kterou jsme u Shadows museli udělat, zabrala spoustu času a velkou část našich zdrojů. Takže plánování post-launch obsahu nebylo tak jasné, jako by bylo u jiné hry, kde je technologie stabilnější a lépe známá.“

„Se Shadows jsme začali poměrně pozdě… Pamatuji si, že během příprav na vydání jsme měli připravený Season Pass,“ přiznal. „A situace se změnila, když jsme posunuli datum vydání. Ten plán se docela výrazně změnil a my jsme se tomu museli přizpůsobit. Takže kvůli nové technologii, nové generaci i kvůli tlakům během produkce jsme zvolili přístup, který byl mnohem více o tom: naslouchat hráčům po vydání hry… a reagovat.“

Co bude se sérií dál? Vedle remaku vzniká Assassin's Creed: Hexe s čarodějnickou tematikou a také multiplayerový spin-off. Ubisoft má se značkou velké plány.