Ubisoft nám dnes poslal stručnou tiskovou zprávu. Oznámil v ní, že Assassin’s Creed Codename RED se z pracovního názvu mění na Assassin’s Creed Shadows. Akční RPG nás zavede do dlouho očekávaného feudálního Japonska.

Na více informací si musíme počkat. K odhalení hry dojde 15. května v šest hodin večer našeho času. Hráči jsou vyzváni, aby vyluštili hádanku přesýpacích hodin. Ti, kterým se to podaří, budou odměněni. Hádanku najdete na sociálních sítích série. Čas je do 15. května.

Nicméně, nečekejte mnoho detailů. Dle všeho Ubisoft vypustí pouze filmový trailer. Plnohodnotné odhalení si nechá na 10. června, kdy pořádá Ubisoft Forward.

Každopádně, hra se očekává během zimy (konec roku 2024, začátek roku 2025) ve verzích pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Na PS4 a Xbox One už Assassin’s Creed Shadows nevyjde.

Navzdory tomu, že plnohodnotné představení se teprve blíží, tak o Assassin’s Creed Shadows toho dříve hodně uniklo. O velký únik se postupem času postaral insider a novinář Tom Henderson z Insider Gaming. Podle něj se má příběh zaměřit na dvě hratelné postavy: muže a ženu. Žena má být šinobi (nindža), kterou jsme mohli vidět na uniklém artworku. Naopak muž má být africký uprchlík, který si osvojil všechny schopnosti asasínů a stal se samurajem

Dříve se spekulovalo, že tento hrdina může být inspirován skutečným příběhem Yasukea. To měl dostat Henderson potvrzení. Ubisoft má opravdu využívat příběh samuraje Yasukea, ale scenáristé ho přepracovali tak, aby odpovídal ději a směru hry. Dle Hendersona je žena Naoe Fujibayashi, dcera legendárního Fujibayashiho Nagata, který je považován za jednoho ze tří největších Iga jōninů. Naoe má toužit po pomstě po smrti svého otce.

Mezi historickými postavami se mají objevit: Fudžibajaši Nagato (otec Naoe), Oda Nobunaga, Akeči Mitsuhide, Hattori Hanzo (vracející se postava), Tojotomi Hidejoši, Kódai-in (Hidejošiho manželka), Oiči, Ašikaga Jošiaki, Akeči Kagemitsu a další.

Shadows se má vyznačovat větší brutalitou, včetně krve a useknutých hlav a dalších částí těla. Možná je to reakce na kritiku Assassin’s Creed Valhalla, kdy při nájezdech Vikingů chybělo větší množství krve. Na druhou stranu feudální Japonsko je spojeno s velice ostrými katanami, tak by bylo divné, kdyby usekávání končetin chybělo.

Shadows má být více zaměřený na stealth. Hráči upřednostňující kradmý pohyb budou moci zhasínat pochodně, schovávat se ve vysoké trávě a křoví a kdykoliv si lehnout na břicho. Tady mají vývojáři vycházet ze série Splinter Cell.

Poslední známou novinkou od Hendersona jsou rozšířené možnosti budování základny z Valhally. Tady se jmenuje úkryt a má jít o jakési dódžó pro trénink a vylepšování schopností postavy. Budeme stavět budovy a měnit interiér a exteriér.

J0nathan, jeden z nejznámějších insiderů sdílejících detaily ze zákulisí série Assassin's Creed, už v listopadu loňského roku tvrdil, že hratelnost Shadows bude ve stylu her Ghost of Tsushima, Sekiro a Elden Ring. Těšit se máme na náročnější souboje. Nepřátelé by měli být silnější, odolnější a lépe se bránit, což je doménou právě souls-like. Protivníkům bude možné narušit rovnováhu, ale celkově mají být souboje intenzivnější a zajímavější.

Potvrzuje také důraz na stealth. Oba hlavní hrdinové budou schopni se schovávat v trávě tak, že si lehnout. Ano, nemá chybět ani plazení po zemi a schovávání se ve vysoké trávě. Rovněž bude možné využít tmu a stíny. Parkour má být lepší díky háku, který známe ze Sekiro: Shadows Die Twice a Ghost of Tsushima. Jen tady není jisté, zda hákem budou disponovat oba protagonisté. Je možné, že bude dostupný jenom u Naoe. Zajímavě zní ještě špionážní systém pro verbování nepřátel. Po úspěšném útoku na nepřátelský tábor/základnu máte mít možnost ušetřit velitele. Ten by se přidal k vám a pracoval pro vás jako špion.

Tak uvidíme, co se ve středu potvrdí a co naopak ne.