Magazín · Preview · ve středu 14. 6. 2023 16:22
Rychlé boje v Armored Core 6 v nás zanechaly dobrý dojem
Získali jsme exkluzivní přístup nahlédnout do neveřejné prezentace Armored Core VI: Fires of Rubicon a podělit se s vámi o své dojmy a poznatky. Shrňme si tedy, co vše jsme se dozvěděli a vypozorovali.
Prezentace měla zajímavé intro, kdy jste se stali robotickým průzkumníkem prostor jejich studia. Bohužel víc než chodbu a jakési výtahové šachty nám neodhalili. Krátce na to se slova ujal Yasunori Ogura, vedoucí producent FromSoftware, který má na starost právě zmiňovanou hru. Celou prezentací nás provázel on (a tlumočník).
CO JE ARMORED CORE?
Kdo by náhodou neznal tuto sérii, jejíž počátky se datují rokem 1997, kdy vyšel původní Armored Core na PlayStation 1, tak se jedná o mech akci podobnou například Titanfallu, se kterým ho ale nechci srovnávat. V sérii Armored Core vyšlo celkem 16 titulů, přičemž poslední byl vydán před deseti lety. Co je ale pro tuto sérii specifické, je to, že do bojů vyrážíte s vlastnoručně složeným mechem.
Skládání mecha není jen vizuální záležitostí. Díky promyšlené kombinaci prvků tvoříte jedinečné zabijácké stroje, což vám dává v jistém směru svobodu a přináší různorodé zážitky z hraní. Platí tu klasické „jaký si to uděláš, takový to máš.“
Zdroj: Bandai NamcoTvůrci Elden Ringu předvádějí mech bitvy v Armored Core 6
VÝVOJÁŘSKÝ KONCEPT
Základním konceptem série Armored Core bylo právě ono skládání vlastního mecha k obrazu svému. Filozofie FromSoftware se více zaměřuje na hladkou plynulost a dobrý pocit ze hry, který doplňují expanzivní, dynamickou mapou a důmyslným soubojovým systémem. Vývojářský koncept tedy nalézá vyváženou kombinaci těchto dvou pohledů.
Design hry stojí na třech hlavních pilířích, přičemž první z nich utváří masivní 3D level design. Prostory, ve kterých se pohybujete, jsou zpravidla víceúrovňové, doslova obří. Působí to dojmem, že máte tolik možností pohybu v prostoru a nic vás neutiskuje. Váš pohyb je dynamický, svobodný a v kombinaci se střelbou umožňuje zažít parádní akční souboj. Můžete lítat, měnit často pozice, prolétávat patry, odrážet se, využívat prostor takticky, prostě cokoliv, co vám vaše složení mecha umožňuje. Díky různorodému terénu se jen tak nudit nebudete.
Druhý pilíř je pak vystavěn taktickým soubojovým systémem. Ten odráží vaše vybavení a to, jak jste si mecha poskládali, proto si dejte záležet a neváhejte testovat různé kombinace, abyste našli takovou, která bude dokonale podtrhovat váš herní styl. Kromě útočných součástek nezapomínejte také na obranu.
Dobrou hru ale také dělá vyvážená obtížnost a z ní plynoucí satisfakce, kterou hráč prožije díky adekvátně vyladěné náročnosti hry. Ta se stala třetím pilířem a pomáhá vyvažovat základy Armored Core.
GAMEPLAY UKAZUJE MISE A SOUBOJE
Velká část prezentace se zaměřila na představení stylu hraní, plnění misí, ukázky soubojů a vylepšování mecha. Kromě příběhového singleplayeru se můžeme těšit i na online mód s PvP souboji.
Mise se týkala úkolu od Balam Industries, kdy jsme měli zajistit velkou nákladní strukturu Grid 086, která byla okupována agresivní skupinou pašeráků, nazývající se RaD.
Jako první na mě zapůsobilo futuristické a minimalistické zpracování UIčka, které ukazuje vše potřebné a přitom neruší zážitek ze hry. Dále pak obrovský, otevřený prostor, doslova působivý až dechberoucí. Na jednu stranu ve vás vyvolá pocit rozeběhnout se a skočit, ale zároveň si uvědomujete, že nemáte padák a energie pro pohon trysek není nekonečná, takže se zastavíte na konci traverze a začnete používat mozek.
Souboje probíhající na vícero úrovních najednou vás nutí být neustále v pohybu a hledat způsoby, jak se se situací a prostorem vypořádat. Můžete kombinovat vaše dovednosti boje na dálku, pak sprintem přiskočit k nepříteli a zasadit mu rádu z blízka a zase se letecky přemístit na jiné místo. Doslova si můžete hrát a ladně tancovat a nárazovými vpády překvapovat soupeře, kterého si označíte jako cíl a vždy se natáčíte směrem k němu. Některé souboje probíhají v interiérech, ale i tam jsou možnosti různě využívat prostoru, byť ne tak volné jako v exteriérech.
Některé mise mají na mapě umístěné takzvané „supply points“, což jsou místa, kam v podstatě přiletí krabice s náboji, opravnými sadami a jiným podobným materiálem. Jednou z funkcí, kterou máte k dispozici, je scan blízkého okolí. Díky tomu zjistíte, zda za rohem něco nečíhá a případně kolik nepřátel je kolem vás a jak daleko jsou. Scan prostupuje i skrze stěny. Nepřátele jsou pak na nějakou dobu zvýrazněni a je u nich uvedena jejich vzdálenost.
Co mě ale trochu zamrzelo, je fakt, že otevírání dveří pomocí hackování nemá žádný sofistikovaný režim. Prostě jen přijdete, zmáčknete tlačítko a čekáte, až se to jakože „hackne“. Vím, že o tom hra není a na tomhle to nestojí, ale mačkání pár tlačítek v nějakém pořadí, by nemuselo být na škodu. Podpoří to pocit, že jste pro to něco udělali. Něco víc než stisk jedné klávesy.
Na konci mise se nachází závěrečný boss, k jehož likvidaci se mohou přidat i jiní hráči. V ukázce však velkému problému čelili bez pomoci a souboj byl utnut dříve, než měl svého vítěze.
V případě úmrtí lze misi restartovat od posledního checkpointu nebo si jí zahrát celou od začátku.
SKLÁDÁNÍ MECHA
Mód skládání mecha lze aktivovat „assembly“ položkou v menu, tedy aspoň tak to v ukázce bylo vidět. Otevře se vám editor, ve kterém si mecha můžete přetvářet. Nabídka je rozložena mezi jednotlivé části „těla“. Vyberete si třeba hlavu a hned se vám zobrazí, co si místo ní můžete namontovat. Každá součástka obsahuje podrobný popis s číselnými údaji, takže v případě, že se bude jednat o ruku se zbraní, uvidíte její bojové statistiky.
Důležitým parametrem je také hmotnost. Je sice dobrý nápad udělat si pořádného železného golema, kterého jen tak něco nezabije, ale odlepit se s touto vahou od země a vyletět o patro výš, bude asi výzva oceněna medailí za odvahu.
SHRNUTÍ DOJMŮ
Hra na mě působila dojmem, že se s ní dá zažít mnoho zábavy. Je funkční, dynamická, akční, ale nemohu se zbavit pocitu, že po nějaké době začne být trochu ohraná a nudná, byť ten prostor a dynamika tento čas mohou významně oddálit. Pro příležitostné hraní by to mohla být dobrá volba. To ale zjistíme až 25. 8. 2023, kdy Armored Core 6: Fires of Rubicon vyjde na PC (Steam), PlayStation 5, Xbox Series X/S, PS4 a Xbox One.