Prožitek z remaku Dead Space některým hráčům kazí grafické problémy. Studio EA Motive dokázalo rychle reagovat a pro PlayStation 5 a PC (Steam a Origin/EA App) vydalo aktualizaci. Ta se do konce týdne dostane také na Xbox Series X/S.

Patch zlepšuje vizuální stránku, zejména v režimu Performance na konzoli PS5, a opravuje problémy, které se objevovaly při použití Variable Rate Shading (VRS) na konzoli od Sony i PC. Na počítači je navíc nově možné VRS vypnout, což předtím nešlo.

VRS je proces, který rozděluje zpracování grafické karty mezi více částí obrazu. To umožňuje grafice využít více výpočetního výkonu na složité části vykreslování a méně na jednodušší části. Použití VRS v remaku Dead Space ale způsobilo některé vizuální problémy. Objekty nebo textury, které se objevují ve stínu, měly výrazně méně vizuálních detailů než osvětlené modely nebo jiné objekty v popředí. Podle Johna Linnemana z Digital Foundry objekty ve stínu ztrácely většinu detailů. Teoreticky je to v pořádku, ale u hororové hry, která se odehrává převážně ve tmě, to může působit rušivě.

VRS nebylo jediným technickým problémem remaku Dead Space. PC hráče trápí také optimalizace. Ve studiu si jsou dalších chyb vědomi a hodlají se na ně zaměřit v další aktualizaci. I když zatím nespecifikovali, co přesně chtějí opravit.

Remake Dead Space vyšel na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. V dnešním Stručně jsme psali o dalších plánech týmu po remaku jedničky. Autoři chtějí zůstat v tomto světě.