Dnes se máme možnost seznámit s příběhovou adventurou Indika, která nás zavede do alternativní verze Ruska 19. století. Hlavní hrdinkou je jeptiška jménem Indika a hra se zabývá hříchy, smutkem a morálními dilematy. Celkově má přesahovat tradiční rámec videoher a má blíže k uměleckým filmům.

Indika se bude hrát z pohledu třetí osoby a kombinuje průzkum s environmentálními hádankami a trochou plošinovek. Indika je vyhnána z kláštera a vydává se do světa. Při cestě má poznávat mnoho stránek dobra a zla a potýkat se s tématy jako je smutek, hřích a dilemata svědomí.

Hra má kritizovat pravoslavnou ruskou církev a ukázat na problémy Ruska. Má se dotýkat tématu, o němž je v Rusku lepší nemluvit.

„Ještě předtím, než naše země vstoupila do války, jsme se ve hře dotkli témat, která by v Rusku mohla vést k trestnímu stíhání. Po 24. únoru se situace ještě více zkomplikovala. Pobyt v Rusku se stal fyzicky hrozným, ale hlavně morálně obtížným. Rozhodli jsme se proto odejít,“ prozradil Dmitry Svetlow, šéf vývoje a zakladatel studia Odd Meter.

„Mnoho problémů současného Ruska má kořeny v sociálně-politické infantilitě, která byla do jeho obyvatel vtloukána po staletí: Pokora, poslušnost a tolerance jsou hlavní ctnosti, které nám vnutila naše pravoslavná kultura. Není tedy divu, že instituce jako ruská pravoslavná církev v poslední době vyrábějí prvotřídní propagandistické zbraně, vyzývají věřící k smrti za vlast a hlásají obludnou lhostejnost k vlastním i cizím životům,“ pokračuje Svetlow.

Šestnáctičlenný tým se z Ruska přestěhoval do Kazachstánu, aby mohl pokračovat ve vývoji hry Indika. Ta by měla vyjít v prvním čtvrtletí roku 2024 na PC a zatím nespecifikované konzole. Vydavatelem je polská společnost 11 bit studios. Ta s tvůrci spolupracuje už dlouho a pomohla jim se přesunout do Kazachstánu. Část výtěžku z Indiky půjde na podporu ukrajinských dětí trpících následky války.