Na Cities: Skylines 2 se snáší kritika. Po rozporuplných recenzích, kdy některým novinářům nevadila špatná optimalizace hry a užili si bohaté možnosti při stavbě a řízení vlastního města, promlouvají hráči.

Pokračování úspěšné simulace města kupují. Hra zaznamenala 104 697 souběžně hrajících hráčů na Steamu, ale má smíšené recenze. Pouze 47 % uživatelů ji ohodnotilo kladně. Je také dostupná v PC Game Passu.

Cities: Skylines 2 má velké problémy s plynulostí. Celkové náladě v komunitě nepřidal technický šéf studia Colossal Order. Ten uvedl, že cílí na 30 snímků za sekundu, nikoli na 60 FPS. Podle jeho názoru 60 snímků při budování městě nepřináší žádné viditelné výhody. Na rozdíl třeba od multiplayerové střílečky. Mnozí s ním nesouhlasí, minimálně při panoramatické kameře je trhavý pohyb nepříjemný.

„Dosažení 60 FPS rozhodně není na škodu, protože může přispět k lepšímu vizuálnímu zpracování, takže i když je naším cílem 30 FPS, nehodláme optimalizační práce omezovat ani zastavovat jen proto, že jí dosáhneme na doporučeném hardwaru. Jen si nemyslíme, že by stanovení cíle 60 FPS bylo dlouhodobým přínosem, zejména proto, že čelíme problémům při vykreslování jak z kamery zblízka, tak z dálky,“ uvedl na Redditu.

Tvůrce se snažil ospravedlnit problémy a jejich část svedl na procesor, který je velmi zatěžován při simulaci velkých měst. Jak ale ukázal test od PCGamesHardware (video níže), tak Cities: Skylines 2 nedokáže využít výkonné procesory. To jsou znaky špatné optimalizace přispívající k tomu, že ani na moderních počítačových sestavách se hra nedostává na stabilních 30 snímků za sekundu.

Hlavním úkolem vývojářů je nyní vylepšit optimalizaci. Do té doby radí hráčům, aby obětovali grafiku na úkor plynulejší hratelnosti. Konzolové verze (Xbox Series X/S a PS5) byly už dříve odloženy. Počítá se s nimi na jaře 2024.

Podívejte se na naši recenzi.