Mohlo by se zdát, že herní průmysl je již přehlcen nejrůznějšími iteracemi na zombie hry a jen výjimečně zažije nějaká značka úspěch. Proto bylo velkým překvapením oznámení pokračování série Zombie Army, která vždy vycházela jen ve formě menších DLC v sérii Sniper Elite. Tento poměrně jedinečný pohled na kooperační zombie střílečky se fanouškům zalíbil natolik, že se v Rebellionu rozhodli sérii oživit a vylepšit natolik, aby mohlo jít o samostatnou hru. Oživena nebyla jen série, ale dokonce samotný Hitler, kterému ještě jednou musíme vystřelit mozek z hlavy.

Předchozí díly v sérii vyšly i v jednotném balení - Zombie Army Trilogy, čímž se herní doba sečetla a dala krásných 14 hodin herní doby. Čtvrtý díl je stejně dlouhý jako celá trilogie, což je hned první fakt, který z něj činí titul hodný samostatného vydání. Pojďme si ale celou hru rozebrat více do detailů.

Ve hře se nachází dva základní režimy – Kampaň a Horda. Máme zde i menší třetí režim – týdenní výzvy, který ovšem nabízí průchod jednou z misí, avšak s přidanou hodnotou, jakou je například omezení pouze na odstřelovačky a pistole. Odměnou jest odemčení nového vzhledu pro zbraň a bonusové zkušenostní body. Většinu herní doby rozhodně strávíte v kampani, která nabízí 9 misí. Ty se odlišují lokacemi a typy nepřátel.

Celá hra se odehrává v Itálii, nebo přilehlém okolí. Vaším cílem je zničit portály, které zde vybudoval Pekelný kult složen z příznivců jednoho špatného rakouského umělce. Lokace jsou velmi různorodé; od nádraží přes slavné benátské kanály až po zoo, nebo peklo samotné. Díky této variaci se hra nikdy neomrzí, protože mapy obsahují i unikátní pasti. Například v Benátkách můžete použít nemrtvého žraloka, který sežere vaše nepřátele. Díky tomu si budete chtít znovu zahrát lokace, které mohly působit zprvu obyčejně. Poměrně jinak lineární levely ukrývají skryté pasáže, ve kterých se můžou nacházet sběratelské předměty, vylepšení, nebo speciální těžké zbraně. Pokud se podíváme na sběratelské předměty, tak zde máme dopisy, které prohloubí lore, komiksy, nebo živoucí zombie ruce. Všude po mapě se ale nachází nejrůznější easter eggy na Plants vs. Zombies, nebo Stranger Things.

Lokace ovšem ukrývají jeden velký minus. V každé nové lokaci se vám představí nová variace nemrtvého. V bunkru s jadernými hlavicemi narazíte poprvé na Creepery, kteří lezou po stěnách a stropu, nebo například i na obrněné obry. Protože jsou ale mapy uzpůsobené na představení nového typu nepřátel, tak je nenajdete v předchozích úrovních, ani když se je rozhodnete hrát po několikáté. Na konci první úrovně je vaším největším oponentem zombie s plamenometem, kterého později ve hře budete potkávat poměrně často. I když hra nabízí adaptivní obtížnost, tak se změní pouze počet nepřátel před vámi. Jak jsem již zmínil, jeden průchod celou kampaní trvá zhruba 14 hodin s tím, že většina misí trvá hodinu, až hodinu a půl. Bohužel některé mise odehrajete klidně i za půl hodin. Oproti zbytku hry působí jako by byly splácané na poslední chvíli.

Ve hře se nacházejí 4 základní postavy. Každá má jiné pasivní schopnosti, ať už jde o větší odolnost proti střelám, nebo silnější útok na blízko. Větší volnost úpravy skrývá počet zbraní, jejich vylepšování a perky. Vaši výbavu tvoří odstřelovací puška, automatická puška (nebo brokovnice) a pistole. Každá třída má i speciální útok. Hra neobsahuje obrovitánské množství zbraní, což ale v tomhle případě nevadí, protože průchodem hrou nalézáte a odemykáte si upgrade kity, díky kterým si vylepšujete zbraně. Můžete mít sniperku, která doplňuje životy po zasažení do hlavy, nebo má ohnivé, či elektrické vlastnosti. Podobně si můžete vylepšit i tříhlavňovou brokovnici, která může buďto vystřelit všechny tři náboje najednou, nebo bude mít větší přesnost. Po odemknutí všech vylepšení se vám odemkne výzva, po jejímž splnění získáte mistrovskou úroveň zbraně, což krom achievementu odemkne i platinový skin, který zvýší decentně poškození způsobené zbraní. Máme zde i čtyři druhy speciálního útoku na blízko, nebo velké množství perků, které si odemykáte a vylepšujete plněním výzev.

Kombinací všech těchto prvků si můžete z postavy udělat supporta, tanka, nebo hbitého assaulta. Pokud se bojíte, že brokovnice a automatické pušky budou stejně slabé jako v předchozích dílech, tak vás hned uklidním. Bylo vylepšeno jejich chování, abyste, pokud možno, během hraní nezůstali zaměřeni jen na jednu zbraň.

Ve hře se nachází i režim Hordy, což je klasický režim, kde přežíváte vlny nepřátel. Po splnění 12 vln se zpřístupní celá mapa a získáte zbraně na nejvyšší úrovni. Do tohoto režimu si přenášíte pouze perky. Zbraně padají z lootu a mají náhodné vylepšení na úrovni 0 až 3. Krásným plusem je, že od třinácté úrovně můžete utéct a získat všechny body, nebo je zde možnost farmit zkušenostní body do nekonečna. Při vydání hry obsahuje režim pouze čtyři mapy, což bohužel není moc, obzvlášť když jsou mapy jen převzaté z kampaně. Více map bude přidáno v prvním DLC.