Jestli máte rádi rallye, možná jste zaslechli o herní sérii WRC, oficiální hře světového rallye šampionátu. Její osmý díl nabízí závody kopírující skutečné rallye, a dokonce i strukturu šampionátů. Budete si moci projít cestu od juniorů až po nejlepší WRC kategorii. Vyzkoušet různá auta a rozhodovat o tom, jak se vaše kariéra bude vyvíjet.

Online multiplayer zatím chybí

WRC 8 nabízí, stejně jako většina závodních her, hned několik módů, které si můžete zahrát. V hlavním menu najdete kariérní mód, o něm více později, quickplay, který vás nechá si zajet s jakýmkoliv autem na jakékoliv trati, season režim, kde si můžete zajet rallye z kariérního módu, trénink a testovací oblast, která je takovým menším otevřeným světem pro vyblbnutí. Jestli se nudíte, můžete také zkusit časově limitované výzvy a překonat rekordy slavných jezdců nebo porovnat své výsledky v online tabulce. Hra nabízí i multiplayerový mód, jenž je bohužel aktuálně zamčen s poznámkou, že bude přidán později. Je škoda, že hra vychází bez multiplayeru. Jediná možnost, jak si totiž momentálně můžete zahrát ve více hráčích, je split-screen, který se už dnes sice často nevidí, ale online multiplayer rozhodně nenahradí.

Za haldou těchto módů se však skrývá již zmíněná kariéra, která na rozdíl od většiny her, které vám akorát prezentují různé závody za sebou, doopravdy nabízí něco navíc. V průběhu kariéry si totiž budete vybírat týmy, za které chcete závodit, budete spravovat vaši garáž, udržovat si reputaci a vyvíjet vztahy s různými značkami. Zároveň se, pokud nejste znalci rallye scény, naučíte pár zajímavých věcí o tom, jak jednotlivé kategorie světového šampionátu fungují.

Hned ze začátku si můžete vybrat, zda jste nováček a chcete začít od kategorie juniorů, nebo jste už pokročilý a chcete skočit přímo k nejvýkonnějším vozům. Pokud si vyberete pokročilejší cestu, budete muset týmům dokázat, že na to opravdu máte a jste schopni zajet dobré časy. No… a pokud jste já, vyberete si tu začátečnickou cestu. V kategorii juniorů mají totiž všichni stejné auto, které si kromě pneumatik nemůžete upravovat. Vozidlo má navíc náhon pouze na přední kola a velmi limitovaný výkon, je tak podstatně snazší se v této kategorii hru naučit.

Ve vaší garáži, kam se vrátíte po každém závodě, můžete plánovat události v kalendáři, spravovat váš tým, číst e-maily a odemykat nové dovednosti. Právě dovednostní strom vás donutí nad vašimi rozhodnutími skutečně přemýšlet a dovolí vám investovat do 4 různých kategorií. Můžete se tak rozhodnout, zda chcete zlepšovat vztahy s jinými značkami, vydělávat více peněz a mít lepší tým, vylepšovat aspekty vašeho auta nebo dělat auto odolnější.

Nestaráte se pouze o vůz, ale o celý tým

WRC 8 vás bude nutit i spravovat vaše zaměstnance. Můžete najímat nové členy a vyměnit je za ty vyčerpané. Na první pohled se zde nabízí zajímavá rozhodnutí. Zaměstnanci vás totiž stojí peníze a ti lepší vám můžou usnadnit průchod hrou… alespoň to se může zdát. Za celou moji kariéru jsem bohužel žádné zásadní změny s lepšími zaměstnanci nepocítil. Celá tato sekce hry se pro mě skládala z toho, že jsem se podíval, zda zaměstnanci nejsou příliš vyčerpáni, vyměnil je za ty v záloze a šel na další událost. Potenciál zde sice je, pokud si ale změn ve hře nevšimnete, není takřka jediný důvod proč tuto část hry řešit.

Zpět ale k závodům. V kalendáři si můžete naplánovat na jednotlivé dny různé události. Výběr není vždy úplně na vás, protože si můžete zvolit pouze z náhodně navržených událostí. Patří mezi ně závody v extrémním počasí. Události, v nichž si můžete vyzkoušet auto od jiného výrobce a zvýšit si tak u něj reputaci. Historické závody, ve kterých si zajezdíte se starými, legendárními auty. Výzvy, kde vám výrobce nabídne přechod k němu, pokud jste si u něj vytvořili dostatečně dobrou reputaci, a v neposlední řadě plnohodnotné, čtyřdenní rallye.

Hře se daří krásně kombinovat tyto rallye, kde jezdíte se svým standardním autem, spolu s výzvami a událostmi od výrobců, kde naopak jedete s mnohem lepším vozem. Hra se tímto krásně zpestří a udrží si vás mnohem déle. Vše se ale posune do úplně jiné úrovně, jakmile postoupíte do další kategorie. V té na vás čeká mnohem lepší auto s náhonem na všechny 4. Závody jsou najednou naprosto jiné a hra vás i nechá si upravovat sílu brzd, odpružení a další aspekty auta. Když už si tak říkáte, že WRC 8 necháte být, vtáhne vás najednou znovu. Zároveň se postupně k tomuto autu dopracujete a ježdění s ním vám tak jde o hodně lépe, než kdyby vás do něj hra hodila hned ze začátku.

Kariérní mód je skvělým přídavkem do hry. Má sice svoje mouchy, ale nabídne mnohem lepší zážitek než jen samostatné závody. Jde vidět, že tento mód dostal při vývoji nejvíce pozornosti a ostatní jsou tak trochu pozadu.

Například jedním z největších problémů qucikplay módu je, že auta jsou ve svých kategoriích naprosto stejná. Mají stejnou váhu, rychlost a výkon. Jde tak v podstatě jen o to, jaká značka se vám zamlouvá nejvíce. Výzvy zase nejsou schopny přesně určit váš cíl. Někdy totiž nejde o čas, ve kterém trať zajedete, ale třeba jak daleko skočíte. Hra vám ale neukáže, kde největší skok je, nebo kolik metrů se vám vlastně povedlo skočit, až dokud nedojedete do cíle.

A co řízení?

Nesmí se ale zapomenout na nejdůležitější část hry. Řízení. To je překvapivě skvělé. Samotný jízdní model je výborný a povrch skutečně ovlivňuje styl, jakým pojedete. Stejně tak i počasí. Nejen že déšť vám ztíží trať, ale i východ slunce vás oslní. Vaše auto se samozřejmě nárazy rozbíjí a mezi jednotlivými závody se tak budete muset rozhodnout, jaké části vozidla při opravách upřednostníte.

Pojďme si to tedy shrnout. WRC 8 nabízí skvělý kariérní mód, který zastiňuje zbytek hry, kterému očividně nebyla věnována stejná péče. Ani kariéra však není perfektní. Hra se snaží navodit pocit, že vaše rozhodnutí mají skutečně dopad. Pravdou však je, že dopad má akorát strom dovedností. Je škoda, že vývojáři nevyužili potenciál už tak zakomponovaných e-mailů pro například vyvíjení vztahů s výrobci a že nevylepšili systém zaměstnanců. Je nutno zmínit i absenci multiplayeru při vydání, která hře také strhává body. I přesto ale WRC 8 pomocí kariérního módu nabízí unikátní zážitek, který v jiné rallye hře nenajdete. 8. díl WRC série si od nás tak odnáší krásných 7 bodů z 10.