Sonic to posledních pár let neměl jednoduché. Špatné tituly přečíslily ty povedené, proto nejeví Sonic zrovna stabilní a kvalitní značku, jako tomu bylo kdysi. Team Sonic Racing je již několikátá závodní hra s modravým ježkem, díky čemuž má pevné základy, na kterých mohli tvůrci stavět. Přesto místy až příliš připomíná konkurenční závodní tituly.

Budete spolupracovat, jako dobře namazaný stroj

Nevidíme příliš často, aby závodní tituly nabízeli velkou možnost spolupráce. Povětšinu času hry zůstávají u rozdělení hráčů do pár týmů a tím to hasne. Team Sonic Racing posouvá tyto mechaniky na novou úroveň, která překvapivě funguje lépe, než by se mohlo zdát. Ve hře je všech 12 hráčů rozděleno do týmů po třech tak, aby tam byl závodník zaměřen na rychlost, schopnosti a sílu. Na konci závodu dostanete podle umístění adekvátní počet bodů a tým s největším součtem vyhrává celý závod. Abyste svým spoluhráčům pomohli co nejlépe se umístit, můžete jim předávat své předměty, které sesbíráte. Navíc za prvním závodníkem v týmu se vytvoří zlatavá stopa, ve které, pokud jedete, získáváte bonus k rychlosti a pokud předjedete prvního těsně vedle něj, vystřelí vás to ještě o něco dál. Za oboje výše zmíněné získáváte speciální body, které naplňují týmový metr. Po jeho naplnění získáte ultimátní schopnost, která vás dočasně zrychlí a učiní nesmrtelnými. Máte tak podstatný důvod, proč spolupracovat jako tým. Bohužel, ať se vy snažíte, jak chcete, umělá inteligence moc nespolupracuje. Pokud jste tedy první ve svém týmu, vaši spoluzávodníci po většinu času ignorují stopu za vaším vozidlem, která by je mohla zrychlit.

Hra ale naštěstí představuje určitou výzvu, a to hlavně na vyšší obtížnosti, kdy vám dokáže umělá inteligence zavařit. Na druhou stranu je škoda, že výběr postavy nijak neovlivní vaše šance v závodu. Každá ze dvanácti postav má různé statistiky rychlosti, driftu, výdrže apod., které ovlivní výkon jedině v online režimu pro více hráčů. Všechny statistiky můžete upravit úpravou vozidla. Za všechny závody dostáváte mince, které následně utrácíte v automatu, ze kterého můžou vypadnout již zmíněné úpravy pro vozidlo, i bonusy, které si před začátkem závodu můžete aktivovat. Díky nim získáte hned na začátku turbo nebo rakety.

Bohužel předměty, které v závodu můžete nasbírat nejsou nikterak zajímavé. Máme zde obyčejné rakety, zrychlení, nebo například kostku. Jejich audiovizuální zpracování vás nezaujme a nebudete tak mít silný blažený pocit po jejich využití, jako například v Mario Kart.

Od toho Team Sonic Racing nejvíce přebralo. Některé tratě jsou až příliš moc podobné tratím v Mario Kart, ale upřímně to hře nikterak neubližuje. I když ovládání je dost podobné, přesto se při hraní budete cítit jinak, za což nejspíše může odlišný pocit z rychlosti, týmová souhra, nebo i soundtrack.

Jen ta stabilita

Poslední vadou na kráse může být stabilita hry v režimu split-screen. Titul jsme recenzovali na PS4 Pro a přesto hra zažívala občasné propady snímků, obzvláště, když se u obou hráčů konala nějaká větší akce.

Team Sonic Racing je zábavná arkádová jízda, která si od konkurence vzala jen to nejlepší, přesto vám při hraní bude cosi chybět. Jde o nadprůměrný závodní titul, který si užijete obzvláště s přáteli. Hra si zajela pro doporučení na krásných 7 bodů.