Je na čase se konečně podívat na nejnovější počin Pirate Warriors série. Fanoušci One Piece čekali 5 let na další počin, protože World Seeker nenaplnil potřeby tak jak se čekalo. Čtvrtý díl nabízí více postav, lokací a nový příběh.

Pirate Warriors je Warriors hra jako každá jiná. Tyto šílené mlátičky jsou populární hlavně na Východě, ovšem již několik let vznikají jejich fandomy i v USA a Evropě. Warriors je specifické odvětví šílených hack’n’slash titulů, kdy váš protagonista čelí doslova tisícům nepřátel. Dynasty Warriors rozhodně patří mezi nejslavnější série a sám si pamatuji, jak jsem s kamarádem jako menší hrával pátý díl na druhém PlayStationu a víte co? I tato patnáct let stará hra obsahovala více herního obsahu.

Pirate Warriors obsahuje kampaň, možnost rekapitulace a bonusové mise. Vše můžete hrát buď online nebo ve split-screenu se svým kamarádem. Bohužel hra nenabízí žádný režim, kdy můžete jít proti sobě. Kampaň se skládá ze šesti kapitol s tím, že první čtyři jsme mohli vidět už ve třetím díle, ovšem ne do takové hloubky. I když se jedná o více méně stejný příběh, obsahuje nové ukázky, které jsou kompletně dabované, což je u každé japonské hry velké plus.

Oproti předchozímu dílu se razantně zlepšilo i načítání textur a postav, které je u podobných her spíše horší. Problémů si všimnete pouze v režimu rozdělené obrazovky a stejně nejde o razantní problém. Největším tahákem je větší počet hratelných postav. Některé si odemknete průchodem hrou, jiné plněním vedlejších úkolů, nebo sbíráním předmětů. Všech 43 postav se dělí na čtyři typy – síla, rychlost, nebe a technik. Každý má trochu odlišný set základních útoků, které si můžete následně vylepšovat v opravdu velkém stromě dovedností… Jo a má i druhou stranu. Kromě vylepšení útoků a atributů si odemykáte i bonusy a speciální útoky, které velmi rychle změní stav na bojišti. Vylepšen byl i souboj ve vzduchu a krásně se kombinuje s klasickými útoky, kdy během komba vyskočíte do vzduchu, sázíte další rány a pak se přesunete velkou ranou opět na zem.

Bohužel samotný souboj není tolik záživný. Máme zde velký počet postav, ale v kampani hrajete více méně za ty stejné, takže celý souboj začne být velmi rychle repetitivní, což u podobné hry opravdu zamrzí. Samotné úkoly nejsou také nikterak zajímavé, v podstatě jen někam přijdete, vše pozabíjíte a jdete dál. Po tolika letech, co Omega Force a Koei dělají na podobných titulech, bych očekával jistou originalitu, či pokrok v hratelnosti jako takové. Největší problém vám ale bude dělat kamera samotná. Na větší nepřítele se můžete zaměřit, bohužel to si kolikrát hra neuvědomuje. Kamera si dělá, co chce a rozhodně nemíří zrovna tam, kam by měla. Celkově není toho moc, co bych mohl o hře říct, protože jde ve směs o to stejné, jen s drobnými vylepšeními, které fungují jako lehce nadprůměrná zábava, u které vypnete lépe než u jakékoliv jiné hry. A to je možná kouzlo hry samotné, ať už jste smutní, protože vám došel antibakteriální gel, nebo naštvaní, protože nějaký recenzent špatně vyslovil jméno vaší oblíbené postavy, hra vás skvěle zabaví a nebude na vás klást šílené podmínky.