Pokud jste z úvodu nepochytili, letošní díl NBA čelil silné kritice, hlavně kvůli svému traileru na režim MyTeam, který se točil… a to doslova kolem kola štěstí, automatů a pinball miniher, tím se hra chlubila a hráči rozhodně nebyli spokojeni. Předtím než se vrhneme na recenzi celé hry bych rád ujasnil, jak monetizační prvky ve hře fungují a jestli to je vůbec tak špatné. Je tedy MyTeam tak drastický? Upřímně – ne! Oproti minulému dílu totiž přibylo hned několik způsobů, jak odměnit hráče, i když nehodlá do hry investovat ani jednu korunu. Máme tu tak denní bonusy, nebo odměny za výhru zápasu. Celý režim je tak více založen na grindu, ale díky tomu, jak je zábavný, mu to částečně odpustíte. Můžete si navíc vylepšovat i hřiště a dresy. Nově si také můžete levelovat své hráče. Sice se zde nachází až směšný počet kategorií, přesto si můžete lepší hráče odemknout i plněním nejrůznějších výzev.

Jak je to s tím hazardem?

Co ty kola štěstí teda? Byl jsem velmi mile překvapen, když jsem po zhruba patnácti hodinách v režimu na ně narazil pouze dvakrát. To ovšem neomlouvá celou problematiku hodnocení hry, o které jsme mluvili nejen my. Jde o simulaci hazardu, hra by tedy měla mít hodnocení pro teenagery. Mohli byste si tedy říct, že se hra poučila od minulého dílu a upozadila miktrotransakce… kéžby. Nejvíce to postihlo režim MyCareer, kde si vytvoříte vlastního hráče, zažijete váš vzestup, draft do NBA a poté slávu ve vašem oblíbeném týmu. Již v minulých dílech se vás hra snažila dotlačit ke koupi vylepšení vašeho hráče za skutečné peníze, ale pokud vám nevadila vyšší obtížnost, dalo se to zvládnout i bez nich. Letos je nátlak na hráče ještě větší. Za úspěšný zápas dostanete body vylepšení vašich atributů, ale výhra je kolikrát nemožná. Hra proti vás postaví Anthony Davise, Jamese Hardena a další hvězdy NBA, proti kterým zkrátka nemáte šanci. To ovšem není jediný problém tohoto režimu. Ostatní hráči vám naschvál nenahrávají, protože nemáte dostatečně vysoké hodnocení. Kolikrát tak spoluhráči stojí celých 23 sekund zaseknutý na místě a váš tým tak přichází o podstatnou šanci zvrátit chod zápasu.

Minulý rok jsem vyzdvihoval příběh MyCareer jako jeden z nejlepších, který jsme mohli ve sportovních titulech vidět a letos bych ho mohl označit jako za jeden z nejhorších, kdy se jen tvůrci snaží narvat do hry co nejvíce známých jmen a značek. Idris Elba se tak stane vaším trenérem, Rosaria Dawnson bude vaší psychickou podporou a Thomas Middleditch se z vás pokusí vytřískat co nejvíce peněz. Jako by symbolizoval vedení 2K. Celebrit je zde ale až příliš. Mezi zápasy tak máme naházené ukázky, které na sebe ani nenavazují. Tvůrci se tak snaží využít jakékoliv příležitosti, aby se mohli vytáhnout před jinými hrami, koho všeho dokázali do hry nacpat. MyCareer tak není váš příběh, ale spíše marketingový tah 2K, jak ukázat investorům míru jejich dosahu. Zatímco minulý rok jsme se rozhodovali, komu pomoci, letos je vaším největším problémem se rozhodnout, jestli budete chtít být obličejem značky Adidas, Nike, nebo Reebok. Jako by to nestačilo, zajímavé minihry byli nahrazeny konkurzem na NBA draft, kde zvedáte činky, dokola házíte na koš a skáčete do výšky. MyCareer je tak velkým mínusem, obzvlášť když víme, že tvůrci dokáží vytvořit poutavý a originální příběh.

Basket na ulici

Poslední vadou na kráse je režim Blacktop. V ostatních módech si totiž můžete upravit své vlastní hřiště, tak je logické očekávat, že konečně v hráči nejoblíbenějším módu budete moct taky. Pro ty, kteří neznají sérii, Blacktop je v podstatě streetball s tím, že si můžete složit tým z jakéhokoliv hráče NBA. A vzhledem k tomu, že letos série FIFA nabízí rozsáhlý režim Volta, kde krom fustálu můžete hrát i pouliční fotbal, je škoda vidět, že vývojáři NBA odmítají fanouškům přinést alespoň trochu něco jiného.

Teď se konečně dostáváme ke kladnému hodnocení. Hra přináší jednu velkou novinku a pár menších, kterých si nevšimnete na první pohled, ale donutí vás u hry zůstat o něco déle. Největší novinkou je WNBA neboli ženská nejvyšší basketbalová liga. Ruku na srdce, většina lidí sleduje spíše mužskou ligu, ale kvůli rostoucí návštěvnosti i té ženské udělali tvůrci velký krok kupředu, podobný jako FIFA před pár lety. Zprvu jsem se obával, že hratelnost za ženy bude podobná. Stejně jako je každý mužský hráč unikátní svým ovládáním a schopnostmi, stejně na tom jsou i ženy, zároveň je hratelnost o dost rychlejší a méně zaměřená na silovou obranu a útok.

Soundtrack je více nadupaný a hratelnost o dost plynulejší, což dělá zápasy ještě více zábavnější. Nepatrně se zlepšilo i ovládání, hlavně v obraně, díky čemuž si hru ještě více zamilujete. A stejně jako v minulých dílech je komentář mezi všemi sportovními hrami ten nejlepším. Vývojáři totiž chtějí, abyste se cítili jako na skutečném zápase. Proto hra obsahuje rozhovory s hráči, prostřihy do studia, nebo taneční vystoupení. Přibylo dokonce pár nových, abyste nemuseli neustále dokola sledovat roztleskávačky, i když kdo by nerad.