Posledních pár let se sportovní hry natolik přiblížily realitě, že je kolikrát jednodušší jít do parku a hodit trojku, či kopnout pořádnou technickou než zahrát stejný výkon ve videohře. Z toho důvodu hráči jistě ocení svěží oddechový vítr na poli sportovních a závodních her. Předminulý rok nám Saber Interactive přineslo NBA Playgrounds, které hrálo na notu starého NBA Jam. Současné pokračování zaštítilo 2K, jenž se krom vydání postaralo i o licence. Napravili se však i chyby předchozího dílu?

Jak se to hraje?

Pravidla hry jsou až směšně jednoduché. Na hřišti se utkají čtyři hráči rozděleni do dvou týmů. Hra nově běží ještě více plynule, obzvláště když se do toho přidávají nové Posilovače a Tresty. Podle vašeho stylu hry se aktivují bonusy, které vám buď pomůžou, nebo uškodí. Nejlépe by se celý systém dal přirovnat k Mario Kart, protože i v momentě kdy vyhráváte víte, že přiletí ta proklatá modrá raketa. Pokud tedy prohráváte, udělí vám hra dvojnásobné body například za Dunk, nebo trojku. Zároveň ale může přijít snížení šance na úspěšně hozený koš. Díky tomu se ve hře neustále děje něco nového a můžou si proti sobě zahrát i různě zkušení hráči.

Ve hře se nachází přes 300 hráčů a dalších 200 bude postupně přidáno. Teď přichází ale velké ALE, které bude vadit hlavně fanouškům NBA. Kolikrát se hráči nachází ve špatném týmu, například Anthony Carmelo se stále nachází v Oklahomě. Někteří hráči mají nezměněné modely, ku příkladu Giannis vypadá jako dítko. Všechny modely jsou karikatury, to však neomlouvá podobnost hráčů. Je docela problém je vůbec na hřišti rozeznat.

Stoupáme po žebříčku

Přidán byl i Season Mode, ve kterém se chopíte svého oblíbeného týmu a pokusíte se vyhrát nejvyšší basketbalovou ligu. Hřiště se přizpůsobí domácím, ať už mluvíme o banerech, cedulích fanoušků, nebo barvě hřiště. Mimo season mod jsou poté sportoviště více barvitá a originální. Zahrajete si tak v Moskvě, Soulu, Grand Canyonu a tak dále. Jediná škoda je, že například déšť nezpůsobí klouzání hráčů, když už takhle je hra opravdu nereálná. Do ostatních můžete strkat, mlátit je a místo obehrávek provádíte hvězdy a parakotouly.

V neposlední řadě musíme zmínit mikrotransakce. Hráče získáváte z balíčků, které si kupujete buď za herní měnu, nebo za speciální měnu, která vám sem tam padne z obyčejných balíků, můžete ji ale samozřejmě i přikoupit. Za speciální měnu si můžete ihned otevřít všechny hráče, tedy s nejnižší úrovní a nebo investujete do kosmetických doplňků. Každý hráč se postupně leveluje a z bronzového se může stát až platinový, jenž má nejsilnější statistiky. Díky mikrotransakcím se sice dostanete k all-star hráčům, na druhou stranu budou velice slabí a můžete se jim jednoduše postavit.  NBA 2K Playgrounds se jeví jako skvělá volba nejen pro fanoušky basketbalu, ale i pro hráče, jenž si chtějí užít arkádový gameplay se směšnými animacemi. Slibovaný příval updatů by mohl zaručit aktualizaci statistik a vzhledu hráčů. Hra si za svoje oldschoolové pojetí odnáší šest bodů z deseti.