Tak jsem zase tady s novým dodatkem do The Sims 4 a tentokrát se vývojáři opravdu vytáhli, protože přídavek s podobnou tématikou byl v hledáčku fanoušků již hodně dlouho. Spousta hráčů včetně mě proto skákala radostí.

Již z názvu lze poznat, kterým směrem se toto rozšíření vydává. Nesmím ale zapomenout, že jako před každým velkým dodatkem dostala své vylepšení i základní hra. Do The Sims zavítala úplně nová životní etapa - kojenec. A proč to zmiňuji? Protože právě tato životní fáze hraje v novém rozšíření poměrně velkou roli. Takže pokud jste hráči, kteří mají rádi hraní si s generacemi a tvoření rozvětvených a dlouhých rodokmenů, tak pozorně poslouchejte.

V novém sousedství, jež nese název San Sequoia, najdete spoustu příležitostí k prožívání životů a dobrodružství vašich simíků. Jedná se o přímořské městečko s rybářskou historií, které je rozděleno do tří sousedství s dvanácti pozemky.

Ve městě najdete několik obydlených domů s novými NPC rodinami i prázdné pozemky. Včetně jednoho nového typu pozemku, kterým je slavnostní centrum. To obsahuje spoustu zájmových aktivit pro vaše simíky , včetně nových deskovek v podobě skládání puzzle a hraní simíkovské varianty scrabble. Navíc je připravené posloužit i jako místo pro nové rodinné sešlosti či oslavy příchodu potomka.

Nově můžete také navštívit kino. Nejedná se však o aktivní pozemek. Bohužel budova funguje pouze jako rabbit hole a tudíž si zážitek nemůžete užít společně s vašimi simíky.

Kromě nových již zmíněných sociálních událostí si v novém rozšíření můžete užít i večírek s přespáním nebo rodinné návštěvy. Ty můžete buď plánovat sami, nebo se vám ostatní simíci nabídnou, že u vás pár dnů zůstanou. Tito simíci pak sice budou ve vašem domě, ale pro jejich přežití nemusíte naštěstí dělat vůbec nic. Naopak dovedou být velmi užiteční, když například pomáhají s péčí o děti či s úklidem domu.

S herními prvky zaměřenými na rodinu se seznámíte již v samotné tvorbě simíka. Přibyla totiž nová funkce rodinné dynamiky, kterou si můžete nastavit ve stejném menu jako vztahy mezi simíky ve své domácnosti. Tato volba ovlivní, jak se k sobě budou v režimu života simíci chovat, čemuž dopomůže i nové nastavení simíkovských preferencí, které se týkají konverzačních témat nebo vlastností.

To, jestli simíci jsou, nebo nejsou kompatibilní, zjistíte na panelu vztahů v režimu života. Tato kompatibilita má vliv na rychlost budování pozitivního i negativního vztahu mezi simíky, což znamená, že simík, který nemá v oblibě líné simíky, si s nimi bude rozumět méně než s ostatními.

Když už jsme u těch vlastností, ty také prošly proměnou. Počet vlastností, které můžete vybrat v režimu tvorby simíka, zůstává stejný, ale nyní je možné, že během života simík zjistí, že mu buď vyhovuje jiná, nebo že by rád získal novou. Rozhodnutí, zda se tak stane, však stále zůstává na vás, takže se nemusíte bát, že by to narušilo vaše příběhové plány se simíkem. Naopak vám to ale může pomoct například v kariérním nebo vztahovém postupu.

Během hraní to však dokáže udělat pořádnou paseku, obzvlášť pokud si zrovna za přítele/partnera vyberete simíka, který se ukáže jako nekompatibilní. V takovém případě může být problém vztah vůbec budovat, takže je potřeba dávat si na to pozor. Nicméně to opět přidává trochu na reálnosti, protože ani v našem světě si každý nerozumí s každým.

Ve tvorbě simíka samozřejmě najdete nové oblečení i účesy pro všechny věkové kategorie včetně kojenců. A pro děti jsou k dispozici také čtyři nové aspirace spojené s novým světem a novými aktivitami. Konečně se i simí děti dočkaly a mohou se učit jezdit na kole, s čímž jim buď mohou pomoci dospělí simíci, nebo se to naučí pomalejším způsobem sami. Problém, který jsem vypozorovala s jízdou na kole, je v jedné z animací, která vypadá dost krkolomně. Zřejmě se jedná o chybu a doufám, že bude opravena, protože to vypadá, jako by děti měly deformované dolní končetiny.

A teď pro všechny, kteří nemají rádi zubaře - dětem nyní během života padají zuby (tato funkce je nyní dočasně vypnutá z důvodu chyb, které způsobovala některým hráčům pozn. redakce) a mohou si je buď vyviklat, nebo vytrhnout. Sice jim ten zub pak opravdu chybí, ale mohou si ho schovat pod polštář a počkat, zda jim zubní víla nenechá nějaký ten dáreček. Nemusíte však mít strach, pokud se vám díra v zubech nelíbí, je možnost poslat simíka, aby si ho nechal opravit.

Od dětí vede ještě jedna odbočka k mladším simíkům, konkrétně k batolatům a kojencům. Jak jsem již zmiňovala, kojenci jsou novou životní etapou a dodatek jim dodává úplně jiné grády. Se systémem milníků dostupným pro všechny fáze života, se kterými rozšíření přišlo, se stanou kojenci ležícími a bezbrannými.

Pokud chcete, aby byli alespoň trochu samostatní, musíte je všechno naučit od naprosté píky. Přes držení hlavičky až po stavění se na nohy. Jednoduše řečeno z kojenců udělali velmi realistické a pro některé až odpudivě reálné simíky. A stejně jako miminka v našem světě vyžadují spoustu pozornosti rodičů, takže na spánek jim moc času zbývat nebude, obzvláště pokud máte v domácnosti těchto prcků víc. Opravdu nedoporučuji zkoušet výzvu se sedmi kojenci. Pro své vlastní dobro to nedělejte, protože tohle vašeho simíka dožene akorát do vyhoření či nedej bože do krize středního věku!

Kojenci i batolata obdrželi také schopnost získávat speciální výstřelky, které fungují podobně jako vlastnosti s tím rozdílem, že je každé dítě získává postupně během objevování strastí života. S výstřelky se nemusíte bát stereotypu, protože je jich opravdu velké množství. Každý kojenec i batole tak budou ve svém chování naprosto unikátní a podrobí dospělé obyvatele vaší domácnosti, stejně jako vás, ještě větší výzvě.

Již zmíněný systém milníků funguje podobně jako vzpomínky. Princip je podobný jako u The Sims 2, a tak se jakákoliv důležitá, ale bohužel třeba i trapná událost zapíše do panelu Simologie. Simík pak během života může na tyto okamžiky vzpomínat a navodit si tak určité nálady. Jako velké plus beru propojení mezi další dodatky. Takže váš simík může dostat milník třeba za to, že absolvuje vysokou školu nebo když adoptuje mazlíčka.

A přestože je tato informace opakována stále dokola, nemůžu se nezmínit o tom, že obsah tohoto dodatku měl být aplikovaný již v základní hře. Sice jsme dostali kojence, ale s velmi osekanými funkcemi, takže působí jen jako zmenšená verze batolat. V základní hře není ani přebalovací pult, ten jsme dostali právě až v rozšíření, z čehož byla spousta hráčů překvapená.

Bohužel je také pravidlem, že nové DLC znamená také nové chyby a nefunkční módy. Přestože aktualizace, která předchází každému novému rozšíření, obsahuje i spoustu oprav bugů z předešlých dodatků, nové se dostavují většinou téměř okamžitě po instalaci dodatku. V mém případě to byli například kojenci ve vaně s nohama dospělých simíků. Nedělo se mi to sice pokaždé, ale když ano, tak to vypadalo opravdu děsivě.

Narazila jsem také na opakující se animaci přebalování kojence, ze které se nedalo dostat jinak než resetováním simíka. Nejedná se o chyby, které by vám třeba shodily hru nebo nějak zásadně ovlivnily zážitek ze hry. Žádný vážnější bug jsem naštěstí nepochytila a všechny chyby na mě působily spíše komicky. Jiným hráčům se slabšími počítači ale bohužel způsobovaly problémy související s výkonem hry.

Opravdu velkým zklamáním je pro mě však chybějící bonusový obsah, který měl dostat každý, kdo dodatek vlastní před 27. dubnem. Je to mechanika, kterou vývojáři aplikovali na poslední tři velké dodatky, aby všichni, kdo si je pořídili v blízké době od vydání, získali něco navíc. Bohužel u nás v Česku je s tím opakovaně problém a spousta hráčů bonusový obsah nedostane. Byla jsem nucena opět psát na podporu a opět jsem se nedočkala žádného výsledku, takže bonusový obsah ve hře nemám.

Celkově jsem však z dodatku nadšená. Splnil moje očekávání, což se o některých nedávných rozšířeních říci nedá. Značně spestřuje hratelnost a přidává na realističnosti jak v chování simíků, tak v jejich vývoji, ať už fyzickém, či mentálním. Rozhodně vyzdvihuji milníkový systém, který v podstatě funguje jako vzpomínky na důležité okamžiky. U mladších simíků slouží jako indikátor toho, co všechno se už naučili a v čem se mohou zlepšit. Pokud jste hráči The Sims 4, určitě vám mohu dodatek doporučit, obzvlášť pokud rádi hrajete s rodinami. A pokud hráči The Sims 4 nejste, ale chtěli byste si to vyzkoušet, mohu vám dodatek doporučit jako skvělou volbu ke spestření vaší hry, kterou bych si i já vybrala mezi prvními.