V době, kdy závodním hrám dominují simulace v podobě Project Cars a Gran Turismo, nebo v opačném případě Forza, je dobré zavzpomínat na časy, kdy závodní tituly nabídly několik typů tratí napříč celým světem, demoliční model a zároveň jednoduchý systém, který mohl sloužit i jako odpočinek. Avšak Gravel se možná až příliš snaží být odlišným titulem.

Kariéra tam je...

O Gravelu se toho nedá moc říct, a to z jednoduchého důvodu. Ono toho totiž ani moc nenabízí. Krom výzev, ve kterých musíte dokončit trať v určitém času se zde nachází zastaralá kariéra. Ta je téměř totožná jako ve FlatOut 2, kdy zde máme pár tratí, za které dostáváme hvězdy a občasný šampionát, jenž v sobě skrývá více závodů najednou. Krom hvězd získáte za každý závod i zkušenosti, kterým se levelujete, s tím že každá úroveň odemyká nové vozidlo. Ve hře se nachází kolem čtyřiceti vozidel, ale ne každé můžete použít na každou trať. Jste tak při výběru omezeni na pouhých pár kusů. Což se jeví jako velmi špatné rozhodnutí ze strany vývojářů, obzvlášť, když samotný povrch má minimální dopad na chování vozidla.

Nedá se tak mluvit o nějaké fyzice, protože auto si v pohodě vyjede jakýkoliv převah s minimální ztrátou rychlosti. Ještě hůř na tom je kolizní model, který tak nějak ve hře úplně chybí. Auto se vám sice po chvíli zničí, ale nezáleží vůbec, jestli jste do konkrétní části dostali zásah, či nikoliv.

Rozdílné prostředí neznamená lepší tratě

Ve hře se nachází šestnáct tratí. I když je většina omezena na klasický okruh, najdeme zde i tratě na Aljašce, na plážích, či v poušti. Bohužel větší výběr nezajistí kvalitu tratí. Působí totiž bez nápadu a prázdně, obzvlášť, když textury kolikrát naskakují pár metrů před vámi.

Celá hra působí neskutečně máznutě, jako by se ve hře nenacházel jakýkoliv Anti-Alliasing. Osvětlení působí místy uměle. Hra tak zanechává dojem, že vývojáři hru odfláknuli. Jediné, co vyzdvihuje hru, je pocit z jízdy. Ano, sice se jedná o silné arkádové závody, na druhou stranu kolikrát po dlouhém dni není lepšího pocitu, než si jen užít parádní pocit z vysoké rychlosti a na chvíli takzvaně vypustit.

Gravel pořádně ani neví jakou hrou být. Jedná se sice o silnou arkádu, přesto máte povolen pouze určitý typ vozidel na trať, protože ostatní by se tam prý nehodili. Pokud hledáte hru, která vás odmění i za poslední místo a nevadí vám silný arkádový systém, volba je jasná. Pro ostatní můžeme hru doporučit na 5 bodů z deseti.