Jsme až třetí v pořadí, psali naštvaně někteří příznivci Xboxu k příspěvku lákajícím na předobjednávku fyzické verze hry Pentiment. Rozruch způsobil obrázek, kde jsou krabičky za sebou. První je PlayStation 5, za ní Nintendo Switch a až potom Xbox.

Dokážete si tak představit, co způsobilo zjištění, že Pentiment běží na PS5 při 120 snímcích za sekundu, zatímco na Xboxu Series X dosahuje jen na 60 snímků. Podle srovnání má PS5 verze také v některých scénách živější barvy (video dole).

Než dojdeme k vysvětlení, tak je nutné zmínit jednu věc. Pentiment je 2D středověká příběhová adventura náročná na text. U té opravdu není nutné, aby běžela při 120 FPS. To si ale mnozí neuvědomují a snaží se shazovat Xbox, případně útočí na Microsoft, že kašle na své hráče a dá lepší hru konkurenci.

Vše vysvětlil John Sawyer. Podle šéfa studia Obsidian je důvodem tohoto rozdílu chyba, která bude napravena v nadcházejícím patchi. Poté i na Xboxu Series X bude možné 120 snímků za sekundu. Jak k takové chybě došlo, proč nebyla opravena dříve... Na tyto a další otázky zatím odpověď nevíme. Dle mého je klidně možné, že vývojáři nepovažovali odstranění chyby za nutné, možná o ní ani nevěděli.

Pentiment je součástí multiplatformní strategie Xboxu společně s dalšími třemi tituly Microsoftu. 19. března/marce bude následovat PS5 verze rytmické akce Hi-Fi Rush, 16. dubna/apríla na PlayStation 4/5 a Switch vyjde Grounded a 30. dubna/apríla PS5 verze Sea of Thieves, oblíbeného pirátského dobrodružství od studia Rare.