Nelze popřít, že studio Valve se o Team Fortress 2 nestará tak aktivně a tak výrazně jako o Dotu 2 a Counter-Strike: Global Offensive Counter-Strike 2. Vývojáři každý rok dávají dohromady obsah vytvořený komunitou, aby měli hráči co dělat během vánočních svátků a Halloweenu, loni tento tradiční postup rozšířili i na letní sezónu, tu a tam dojde k nějaké té bezpečnostní aktualizaci a tím to v podstatě hasne. O největší zábavu se tak už dlouho starají především původní dabéři, jejichž aktivitu jsme se zprvu snažili s určitou pravidelností pokrýt. Postupem času ale začali dělat takové věci, že by se z Indiana nejspíš brzy stal blog zaměřený na řádění bandy důchodců, kteří mají vážně rádi své role zrozené už v roce 2007 a své fanoušky.

O to víc se každopádně začalo vtipkovat o tom, že dabéři Snipera, Medica, Heavyho, Demomana, Spye a Pyra udržují Team Fortress 2 víc při životě než Valve. Ale občas studio překvapí. Nedávno třeba zásluhou nenápadné, spíše menší aktualizace došlo k náhlému přechodu na 64-bitovou verzi hry, což s sebou přináší mimo jiné zlepšení výkonu. Tato změna ale nepřekvapivě vedla i k výskytů určitých bugů. A jeden z nich vážně stojí za to.

Včera vyšla další drobná aktualizace, která opravuje hrstku už zmíněných bugů. V seznamu změn na oficiálním webu Team Fortress 2 se pak lze najít i informaci, že došlo k opravě pádů čerstvé 64-bitové verze, jež způsobovala vlastní uživatelská rozhraní využívající prvky uživatelského rozhraní Half-Life 2. A proč kvůli tomu hra padala? Protože si prý myslela, že hráč je Gordon Freeman.

Team Fortress 2 a Half-Life 2 pohání Source engine a v souborech kultovní multiplayerové akce lze dodnes najít množství prvků původně určených pro slavnou, 20 let starou střílečku s Gordonem Freemanem v hlavní roli. To moddeři tu a tam využívají, takže fakt, že obsah určený pro jednu hru může způsobit pád moderní verze jiné hry, byť na stejném enginu a od stejného studia, až tolik nepřekvapí. Překvapivá je hlavně ta formulace, díky níž se seznam změn nového patche začal napříč komunitou Team Fortress 2 i Half-Life dost rychle šířit.

A není divu. Popis chyby a její opravy je nejen překvapivý, ale i dost zábavný, navíc znovu dokazuje, že si ve Valve na sérii Half-Life tu a tam dokážou vzpomenout. Teď jen aby se to vzpomínání proměnilo v nějakou pořádnou hru. I když kvůli této informaci nejspíš někomu vyroste pár šedivých vlasů, je třeba poznamenat, že od vydání VR hitu Half-Life: Alyx už uběhly 4 roky.