Když se nějaká hra nepovede, hráči to přisuzují vývojářům, jejich neschopnosti či lenosti. Málokdo si uvědomuje, že často tím, kdo rozhoduje o důležitých věcech nejsou programátoři, designéři, návrháři konceptů, scénáristé, ale vydavatelské společnosti, které vývoj platí. U mnohých firem mají vývojáři nad svou hrou kontrolu, mohou přicházet s nápady a prosadit si svou. U jiných společností se ale musí držet zkrátka, zatnout zuby a poslouchat rozkazy.

Pokud patříte mezi ty, kteří si všímají nedostatku inovací u Call of Duty a přisuzujete to na vrub vývojářům, tak byste své rozhořčení měli směřovat na Activision. Sérii Call of Duty mají na starost tři studia (Infinity Ward, Treyarch a Sledgehammer Games), ale žádné z nich nerozhoduje o klíčových věcech. Vše je podřízeno Activisionu, společnosti, která s každým dílem Call of Duty vydělává stovky milionů amerických dolarů. Nepotřebuje k tomu ani inovace.

Z mého pohledu se nechce Activisionu riskovat a investovat do vývoje více financí, než je třeba. Hráči každý nový díl CoD kupují jak na běžícím páse a pár nespokojených hráčů je nic ve srovnání s astronomickými výsledky. To potvrzují slova Michaela Condreye, zakladatele Sledgehammer Games, který na Call of Duty pracoval od roku 2010 do roku 2017.

Condrey odpovídal jednomu nespokojenému hráči, který svůj názor směřoval na vývojáře. Hráč nedokázal pochopit, proč se vývojáři zaměřují na matchmaking založený na dovednostech a opomíjejí režim s hodnocenými zápasy.

Zakladatel Sledgehammer Games, jenž dříve vedl vývoj hororové série Dead Space ve Visceral Games, odpověděl, že se má zeptat u Activisionu. To vydavatel v rámci svých technických a produkčních týmů, které jsou nezávislé na vývojářích hry, rozhoduje o analýze, matchmakingu, monetizaci, dedikovaných serverech a dalších věcech ve hrách. Přitom Condrey zdůraznil, že tyto a další věci jsou pro hru a komunitu důležité, leč u Activisionu nezávisí na vývojářích.

Z této odpovědi můžeme usuzovat, že Activision toho řídí při vývoji hry mnohem více a vývojáři nemají dostatečnou svobodu. To bude nejspíš důvod, proč Michael Condrey na konci roku 2018 opustil Activision. Přitom se na začátku roku 2018 přemístil ze Sledgehammeru do výkonné funkce v rámci Activisionu. Pravděpodobně se mu nepovedlo změnit proces vývoje u Activisionu a raději se rozhodl spolupracovat s 2K Games a Take-Two. Ve spolupráci s nimi poblíž San Francisca založil studio 31st Union, které má pobočku také ve Španělsku. Se zkušeným týmem pracuje na ambiciózní hře. Tak uvidíme, zda u 2K Games bude mít více svobody, autoři série GTA z Rockstaru ji mají a je to na každé hře znát. Na druhou stranu vývojáři občas potřebují nasměrovat a aby na ně někdo dohlížel a řekl, že tohle už je moc. Všeho ale s mírou.

Pokud vás zajímá, co bude s Call of Duty letos, tak dle původních plánů se měli na konci letošního roku se svým dílem pochlubit Sledgehammer Games. Dle spekulací měli ale problém s vývojem a záchranné lano měl hodit Treyarch a připravit nové Call of Duty: Black Ops - neoficiálně se mluví o restartu série Black Ops. K tomu má letos vyjít ještě Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered. Tak uvidíme, velké inovace bych ale raději nečekal.

Napište mi do komentářů, jak to vidíte vy. Jste spokojeni s Call of Duty? Vadí vám nedostatek inovací? Chtěli byste revoluční díl, který bude jiný? Pokud jste na poslední otázku odpověděli ano, tak Sledgehammer Games krátce po svém vzniku a záchraně Modern Warfare 3 vymýšleli netradiční CoD zasazené do Vietnamu a odehrávají se z pohledu třetí osoby s lékárničkami atd.