Chcete si zahrát The Last of Us Part II nevšedním způsobem? Od čtvrtka budete mít možnost. Naughty Dog přichystali bezplatnou aktualizaci, která do nervydrásajícího dobrodružství přidává řadu modifikátorů. Ty ze hry udělají vskutku netradiční zážitek. Já jsem si mohl novinky v předstihu exkluzivně vyzkoušet a proměnil jsem titul na komiks připomínající epizodickou adventuru The Walking Dead od Telltale Games nebo 8bitové pecky tehdejší doby, včetně zvuků.

ZMĚŇTE SI GRAFIKU A ZVUKY HRY

Bonusové modifikátory a další novinky se skrývají pod položkou Extra a lze je libovolně měnit v průběhu celé hry. Abyste je mohli aktivovat, musíte si je nejprve odemknout za body, které získáváte prostým hraním. Mně pro odemčení všeho stačily body získané za jedno projití příběhu.

Začneme režimy vykreslování. Ty výrazně mění grafickou podobu. Jedním kliknutím si z post-apokalyptického dobrodružství uděláte komiks, vodovky, „Matrix“, pop-art, 8bitovku, bolehlav nebo zbarvíte svět do šedého posmrtného života. Výběr je vskutku velký, ale já si při testování nejvíce oblíbil nastavení Grafika, které připomíná již zmíněný komiks. V této podobě bych prošel klidně celou hru. To se nedá říct o 8bitovém nastavení, ve kterém aby se čert vyznal. Na druhou stranu chválím zkreslující filtry zvuků: 8bitový dodává nádech raných devadesátek a 4bitový zase osmdesátek.

Je tu také možnost navýšit nebo snížit polohu tónů. To v případě, že byste si přáli, aby postavy mluvily jako v atmosféře vyplněné heliem nebo xenonem. Zapnout si můžete také zrcadlový svět. Ten horizontálně převrátí vykreslování světa. Tuhle možnost lze libovolně zapnout/vypnout, případně hře povolit převracet svět po každé vaší smrti.

ZNIČUJÍCÍ OBTÍŽNOST A PERMANENTNÍ SMRT

Na přání komunity je součástí patche nová obtížnost. Stejně jako v předešlém díle dostala jméno Zničující (v originále Grounded) a vývojáři ji popisují jako nejnáročnější a nejrealističtější zážitek. Při této nejtěžší obtížnosti dochází k úpravě hry. Musíte se obejít bez naslouchání a uživatelského rozhraní. Nevidíte tedy, kolik vám zbývá nábojů, nevidíte životy a nemůžete snadno odhalit/stopovat nepřátele. Při testování se mi živí i nakažení protivníci zdáli o něco chytřejší, těžší a ubírali mi více životů. K tomu mi připadalo, že v post-apokalyptickém světě nalézám méně nábojů a surovin pro výrobu potřebných lékárniček, molotovových koktejlů a dalšího vybavení.

Vše dokonává Permanentní smrt, kterou si můžete zapnout v rozličných obtížnostech a zkusit si projít The Last of Us Part II ve stresujícím režimu. I tady jsou vývojáři otevřeni a nabízejí hráčům možnost rozhodnout se, zda po smrti skončíte úplně, začnete znovu dějství nebo kapitolu. První možnost je nejdrastičtější a po smrti se smaže celý váš postup, ať už jste na začátku, v polovině nebo těsně před koncem příběhu. U dějství po smrti přijdete zhruba o dvě až pět hodin herního času a u kapitoly je to přibližně 30 až 60 minut.

Lovci trofejí budou muset The Last of Us Part II dokončit na zničující obtížnost, aby si odemkli novou stříbrnou trofej. Pro novou bronzovou trofej je nutné dokončit příběh na jakékoli nastavení permanentní smrti. Naštěstí ani jedna z nových trofejí není nutná k získání platinové trofeje.

JE LIBO ZPOMALENÍ PŘI MÍŘENÍ NEBO NEOMEZENÁ MUNICE?

V herních modifikátorech se skrývají novodobé cheaty. Opět stačí investovat body získané za projití příběhu. Pak si můžete aktivovat zpomalený pohyb, jenž snižuje rychlost hry o polovinu. Stejně tak zpomalit rychlost hry o 25 % při míření, abyste si dosyta vychutnali každý headshot a sledovali cákance krve, prostřelené lebky nebo tříštící se sklo. Tohle nastavení jsem si při testu hodně užil a jsem si jist, že ho hráči využijí ve spojení s fotografickým módem.

V cheatech lze aktivovat i neomezenou munici, tvorbu předmětů, životnost zbraní pro boj zblízka a dosah naslouchání včetně jednoranky a dotyku smrti. Jednoranka způsobí, že všechny vaše zbraně zabijí jednou ranou, zatímco u dotyku smrti všechny útoky zblízka vedené hráčem zabijí jednou ranou.

ZPESTŘENÍ ZÁŽITKU

Některé novinky jistě hráči využijí, zatímco jiné si jen vyzkouší. Já obsah nového patche považuji za příjemné zpestření zážitku. Zejména se mi líbí komiksová stylizace a občas není na škodu zapnout si neomezenou munici a probojovat se skrz výzvu. Na druhou stranu se jistě najdou hráči, kterým takové úpravy budou připadat zbytečné. Tak snad brzy dorazí multiplayer, po kterém se slehla zem.

OFICIÁLNÍ TRAILER