Novým kreativním ředitelem Ubisoftu se stává Igor Manceau, nahrazuje Sergeje Hascoëta, který byl označen za hlavního strůjce toxické firemní kultury.

Manceau v Ubisoftu pracuje od roku 1998, dříve zastával několik vedoucích pozic v marketingovém oddělení firmy a podílel se na sériích jako Far Cry, Rainbow Six a Splinter Cell. V roce 2014 působil jako kreativní ředitel hry Steep a stejnou funkci zastává u nadcházejícího Riders Republic.

Skupina současných a bývalých zaměstnanců Ubisoftu z jmenování nového kreativního ředitele nemá radost. Skupina upozorňuje, že Manceauovo jmenování se nezdá být v souladu se sliby generálního ředitele Yvese Guillemota. Ten po Hascoetově odchodu sliboval změnu v hlavním týmu společnosti. Ten rozhoduje o tom, na čem budou jednotlivá studia Ubisoftu pracovat.

„Dočasně přebírám roli provozního ředitele, zatímco budeme pracovat na definování a organizaci vedení týmu Editorial Department. Během této doby budu také osobně dohlížet na kompletní změnu způsobu práce tohoto týmu. Mým cílem je vytvořit inkluzivní a otevřenou kulturu, která bude zahrnovat více různých a multidisciplinárních odborných znalostí,“ napsal tehdy Guillemot zaměstnancům.

Skupina poukazuje na chybějící jasné vyjádření tvůrčího procesu a trvá na nedostatku rozmanitosti hlavního týmu. Na začátku roku sice byla viceprezidentkou jmenována Bio Jade Adam Granger, což je podle skupiny krok správným směrem, ale kromě toho nebylo dosaženo velkého pokroku.

Tvůrčí tým Ubisoftu je v současném stavu složen z bělochů, kteří mají jednotné kulturní zázemí, upozorňuje skupina. To vše má podle skupiny vyvolávat v zaměstnancích nedůvěru v budoucí Editorial Department tým. Navíc viceprezidentem zůstal Patrick Plourde, a to navzdory tomu, že na něj bylo podáno několik oznámení o pochybení. Údajně byl pravou rukou Hascoëta.

V minulosti měl Editorial Department tým v Ubisoftu velkou tvůrčí moc. Byl zodpovědný za poradenství v oblasti všech her společnosti. Rozhodoval o designu, příběhu a dalších prvcích her. Mimo jiné byl zodpovědný i za jednotnou vizi všech titulů Ubisoftu před rokem 2020. Skrz restrukturalizaci se Ubisoft snažil diverzifikovat moc tohoto týmu a zajistit, aby se hry od sebe lišily, ačkoli silný vliv tohoto týmu na portfolio zůstal zachován.