Assassin's Creed Shadows odehrávající se v dlouho vyhlíženém feudálním Japonsku nabídne dva velice rozdílné hratelné hlavní hrdiny. Na jedné straně tady bude Naoe, která jako rychlá šinobi zastupuje tradiční asasíny z předešlých dílů série. Na druhé straně tady máme Yasukeho, mohutného samuraje, jenž se odklání od tradic značky a přináší nový přístup k příběhu a herním mechanikám.

Simon Lemay-Comtois, jeden z hlavních tvůrců hry, v rozhovoru pro GamesRadar+ vysvětlil, že Yasuke není členem asasínského bratrstva, protože to odpovídá jeho příběhu a roli v ději. „Yasuke je outsider, což mu umožňuje vstoupit do japonského světa a jeho příběhu, aniž by plně rozuměl tamní kultuře,“ uvedl.

I když Yasuke spolupracuje s Naoe, není vázán asasínskými pravidly ani dovednostmi. Když hráč za něj bude hrát, bude se muset obejít bez klasických nástrojů a schopností, jako je orlí zrak nebo specializované zbraně vhodné pro stealth. Na druhou stranu se může spolehnout na velkou sílu a velice účinné zbraně pro boj zblízka. Je to záměr. Vývojáři chtějí hráčům nabídnout odlišný herní styl pro každou postavu, což má podtrhnout jejich rozdílné zázemí a motivace.

I když se tato volba zdá být radikální, není v sérii Assassin's Creed zcela nevídaná. Haytham Kenway z her Black Flag a Rogue také nebyl asasínem, přesto hrál klíčovou roli. Rozdíl je tady v tom, že se za něj hrálo podobně jako za klasického asasína. Podobně i postava Barnabase v Assassin's Creed Odyssey byla důležitá pro děj, aniž by měla asasínské schopnosti.

„Nemusí být asasínem, aby jeho motivace a víra dávaly smysl a přirozeně ladily s cíli Naoe,“ dodává Lemay-Comtois.

Assassin’s Creed Shadows vyjde 20. 3. na PC, PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S. Zatím si můžete poslechnout naše dojmy z hraní.