Microsoft je vydavatelem, který v roce 2022 uvedl na trh nejvíce nových značek. Společnost hráčům přinesla čtyři nové značky, včetně zajímavé adventury Pentiment od Obsidianu. K tomu přidala ještě 4 další tituly.

Oproti tomu Sony vsadila na již známé značky a bez většího rizika hráčům naservírovala pět her, ale ani jednu novou značku. To Nintendo vydalo deset her, ale ani jednu novou značku, zatímco Activision Blizzard má tři hry, ale nic úplně nového, a Electronic Arts šest her, opět bez nové značky.

Za Microsoft se tak v počtu nových značek umisťuje Take-Two Interactive se třemi novými značkami. Jednu má ještě Ubisoft. A to by bylo z těch velkých vydavatelů vše. Více do hloubky kolegové z Games Industry nešli.

Velcí vydavatelé stále více investují bezpečněji a podporují vývoj dalších dílů známých sérií, případně remaky a remastery. Břemeno inovací je tak ponecháno Microsoftu, menším vydavatelům a nezávislým vývojářům. Jak se ukazuje, Microsoft si tohle může dovolit i díky předplatném Game Pass, kdy je i o méně výrazné a netradiční hry větší zájem, viz mravenčí survival Grounded také od Obsidianu nebo As Dusk Falls. Otázkou je, co je ta čtvrtá nová IP. Nejspíš Games Industry počítá i Scorn.

I v dalších letech by Microsoft mohl zůstat vydavatelem s největším počtem nových značek. Jeho studia totiž chystají minimálně Avowed a Everwild, zatímco ve spolupráci s Avalanche Studios Group vzniká Contraband a v Kojima Productions zase neoznámený projekt, s největší pravděpodobností horor.