Dostáváme se k dalším informacím, které Sony poskytla brazilským regulačním orgánům na dotaz ohledně akvizice Activisionu Blizzard společností Microsoft. Předtím Sony označila Call of Duty za nenahraditelnou hru, zatímco Microsoft argumentoval, že Activision Blizzard nevytváří nic jedinečného.

Z dalšího vyjádření to vypadá, že velký problém vidí Sony u Xbox Game Pass. Ten se za posledních pět let rozrostl a získal přibližně 60 až 70 % celosvětového trhu s předplacenými službami. V Brazílii to má být 70 až 80 % trhu předplacených služeb pro PC, uvádí Sony.

Japonská společnost se domnívá, že vytvoření konkurence pro Xbox Game Pass by trvalo několik let, a to i při značných investicích. Navíc předplatitelské služby mohou konkurovat hrám za plnou cenu.

Sony se také domnívá, že předplatitelské služby mohou snížit kvalitu her a tím poškodit spotřebitele. Podobný názor jsme slyšeli už dříve, kdy nám bylo vysvětlováno, proč nové tarify PlayStationu Plus nezahrnou hry od PlayStation Studios v den vydání.

To Ubisoft vidí Game Pass jako pozitivní službu pro spotřebitele, která ovšem může v budoucnu generovat exkluzivní obsah, jenž není dostupný na jiných platformách.