Díky českému vydavatelství Playman jsme měli možnost zavítat do Sedlčan. Nejeli jsme však na návštěvu do místních sýráren, ale na seznámení s Frantou. Franta je 9,5tunový kolos se 14litrovým motorem, spotřebou 200 na 100 a pohonem jak na zadní, tak na všechny čtyři. Jeho pilotem je Martin Macík, vůbec nejmladší pilot Rallye Dakar, nejnáročnějšího závodu na planetě.

"Je to opravdu hrozně namáhavý. Nemáš spánek, což je asi největší problém. Já naspím tak šest hodin, což při velké fyzické zátěži ti prostě nestačí. Střídáš vedro, zimu, stres. Já řeším každých 10 centimetrů, kam pojedu, a to je fakt namáhavý. Já jediný co, tak na to dřu, aby mi to právě nevadilo, abych se vyspal a užil si to. Alespoň ten první týden, den druhý prostě jedeš," řekl Macík.

Celá akce se konala na počest hry Dakar 18, která vychází již 25. září. Museli jsme se tak zeptat, jestli vůbec může hra napodobit pocit z jízdy.

"Já si osobně myslím, že je to strašně těžkej úkol. Jestli to dokážou jenom z 50 %, tak klobouk dolů před nimi a smekám. Troufám si říct, že přece jen u počítače sedím dostatečně dlouho, hrál jsem veškerý hry, vím jak to jde všechno dopředu, ale co se týče toho auta, tak to je tolik pohybů, tolik směrů, tolik nárazů, tolik proměnných, že to podle mě nedokážou nikdy udělat, ale minimálně přizpůsobit. Samozřejmě motorka bude nejtěžší kvůli těm pádům, auto už půjde, protože má čtyři kolam a to nějak půjde, ale kamion je neskutečně specifický, že mě zajímá jak to udělají," pověděl Macík.

Martin Macík zároveň patří mezi málo pilotů, kterým se povedlo dostat svůj vůz do hry. Jeho Franta by měl přijít do hry s jedním z prvních updatů.

Mockrát děkujeme za úžasnou událost a skvělý rozhovor nejen Playmanu, ale také Martinovi. Na recenzi se můžete rozhodně těšit.