Závody Dakar nepatří v České republice mezi nejsledovanější sporty, přitom patříme mezi světovou špičku. V září jsme dostali možnost podívat se na tréninkový okruh českého jezdce Martina Macíka mladšího a pokud jste nečetli náš rozhovor s Martinem, tak se podívejte na naše stránky. Díky tomu jsme se více těšili na nadcházející titul Dakar 18, který přislíbil realistické závody a divoký režim pro více hráčů. Jak jsme se již několikrát poučili, tvůrci můžou slibit zlaté z nebe, ale realita bývá vždy trochu jinde.

Vyberte si správnou platformu

Všichni jsme si již zvykli, že hry na PC dokážou vypadat lépe než na samotných konzolích. Bohužel Dakar 18 je na tom o dost hůř. U PC se nejedná o vyložen= grafické orgie, přesto hra vypadá poměrně slibně. Verze na Xbox One ovšem texturami i modely působí jako o 7 let starší tituly. Říkáte si, že verze pro Xbox One X na tom bude o dost lépe…i tady vás musím bohužel zklamat. Konzolová verze hry vypadá jako výsměch hráčům, vůbec nepůsobí jako finální produkt, či hra s oficiální licencí

Technické zpracování se dá kompletně odpustit, pokud alespoň pocit z jízdy je věrohodný a hra má co nabídnout. Ve hře můžete jezdit hned několika vozidly, motorkou, čtyřkolkou, autem, SxS vozy, které se dají nejvíce přirovnat k buggynám a kamionem. Hra dokonce obsahuje pár oficiálních týmů a vozidel, takže by se dalo čekat, že každé se bude chovat trochu jinak. Tady přichází další zklamání. Vývojáře sice chválíme za veliký výběr, všechna vozidla napříč kategoriemi se však chovají téměř stejně. Jediný rozdíl je akorát tak rychlost. Nepomáhá tomu ani fakt, že nemáte ani dobrý pocit ze samotné jízdy. Slibovaný realistický model je příšerně k smíchu. Bez větších problémů totiž vyjedete i ty nejvyšší převisy, jindy dopadnete z větší výšky a nic se nestane.

Multiplayer nemá problém s přetížením serverů

Pokud musíme ovšem hru za něco pochválit, tak to je zpracování navigace. Informace o cestě dostáváte od svého navigátora, takže musíte bedlivě poslouchat, jakým směrem vás navádí, jinak budete ztraceni. V rohu obrazovky dokonce máte jednoduché grafické zobrazení cesty, ale nepomůže tolik jako samotné informace od navigátora.  Podobně by to mělo fungovat i v multiplayeru, který jsme však nemohli vyzkoušet. Hru totiž nikdo nehraje. Stačil mi totiž odjet jediný závod s motorkou a hned jsem byl v top 10 hráčích na světě a v moment kdy jsem chtěl hrát s ostatními, tak mi to bohužel nikoho nenašlo.

Počet bugů ve hře je větší, než počet aktivních hráčů.

Největším problémem jsou bugy, které potkáte na každé druhé písečné duně. Nebál bych se Dakar 18 nazvat závodní verzí Falloutu 76. Nenačítají se textury nebo ze sto na nulu padnete během ani ne sekundy, jen protože pojedete jinudy než hra chce. Vrcholem se však stala chyba, kvůli které jsem i po dvou opravných updatech nebyl schopen pokračovat v průchodu hrou. Na druhé části druhé mapy mi hra nechce uznat jeden waypoint, kterým projíždím. Zprvu jsem si myslel, že se jedná čistě o moji chybu a jedu špatným směrem. Proto jsem na youtube hledal správnou jízdu mapou a co jsem nezjistil? Já celou dobu jel správně, jen mi hra doopravdy neuznala kontrolní bod.

Dakar 18 přineslo velký vozový park a krásně zpracovaný navigační systém jak nám bylo slíbeno. Na druhou stranu chybí řádný model jízdy a počet bugů ve hře je větší, než počet aktivních hráčů. Hru si užijí jedině věrní fanoušci rallye Dakar. Pro všechny ostatní můžeme hru doporučit na pouhé 3 body.