Magazín · Novinky · v pondělí 9. 12. 2019 15:22
Vývoj nového BioShocku oficiálně potvrzen
Série BioShock se vrací z hrobu. Po řadě spekulací Take-Two oficiálně potvrdili vývoj nového dílu z tohoto universa. Hru má na starost nový interní tým v rámci společnosti 2K Games, který má dostatek potřebného času. Studio se jmenuje Cloud Chamber a skládá se ze dvou kanceláří: první se nachází v centrále 2K (San Francisco Bay Area) a druhý v kanadském studiu 2K v Montréalu.
Nově vzniklé studio vede Kelley Gilmore, jež téměř dvacet let pracovala ve Firaxis Games a stála u zrodů her jako Sid Meier's Civilization a XCOM. V tiskové zprávě se píše, že nový BioShock bude ve vývoji několik let, tím pádem ho očekáváme až pro novou generaci konzolí PlayStation a Xbox. Gilmore se stává první ženou v historii 2K, která povede vývojové studio. Podle Kotaku se ale studio začalo formovat už před dvěma roky a od té doby má rovněž na BioShocku pracovat. Je tak možné, že brzy uvidíme nějakou tu upoutávku - že by páteční The Game Awards 2019?
Gilmore nazývá titul jako další iteraci v rámci série BioShock, přičemž odmítla říci, zda jde o přímé pokračování nebo restart. Redaktor IGN z ní nedostal ani informace o zasazení. Možnosti jsou de facto tři: nový herní svět, návrat do létající Columbie nebo nové dobrodružství v podmořském světě Rapture. Co byste si přáli více?
Jak se dalo očekávat, s vývojem nového BioShocku není spojen kreativní ředitel Ken Levine. Ten se soustředí na práci v Ghost Story Games, které dal dohromady v roce 2017 po rozpuštění Irrational Games. Místo něho v Cloud Chamber najdeme jiné kapacity: Hoagy de la Plante (kreativní ředitel BioShock 1 a BioShock 2), Scott Sinclair (art director BioShock 1 a BioShock Infinite) či Jonathan Pelling (vedoucí kreativního týmu u BioShocku Infinite).
Na prvním místě podle vedoucí studia má být vynikající herní zážitek pro hráče, včetně inovativního způsobů pro zapojení, což může znamenat i živou službu, i když takovou informaci nechtěla Gilmore potvrdit, ale ani ji nevyvrátila.
Doufejme, že BioShock dopadne lépe než Mafie. I pro Mafii totiž bylo vytvořeno nové studio, které ve spolupráci s tvůrci z České republiky neodvedlo nejlepší práci a Mafia 3 se rozhodně nestala velkým hitem.
David Ismailer, generální ředitel 2K, na závěr tiskové zprávy zdůraznil plán i nadále investovat do cenných značek a skvělých, šikovných lidí. Cennou IP je pochopitelně také BioShock, který si oblíbili miliony hráčů po celém světě. Důležité je, že o BioShocku stále mluví jako o first-person střílečce pro jednoho hráče s důrazem na příběh. I když pravděpodobně můžeme čekat nějakou tu formu multiplayeru. Minimálně se o hře více hráčů zmiňovaly starší inzeráty související s Kelly Gilmore.
Naposledy jsme o BioShocku slyšeli v rámci kolekce obsahující všechny tři díly, tedy BioShock, BioShock 2 i BioShock Infinite. Původní BioShock vyšel v roce 2007. O tři roky později následovalo pokračování pomořského dobrodružství, zatímco v roce 2013 jsme se v BioShock Infinite podívali do létající města Columbia.