Před několika týdny Microsoft rozzářil oči mnoha fanoušků Xboxu, když ukázal zajímavé a dobře vypadající hry na Xbox Games Showcase. Podle všeho to byl ale pouze předkrm.

Americká společnost v posledních letech výrazně investovala do svých interních týmů a koupila další studia a velké firmy, včetně Bethesdy a Activisionu Blizzard. Díky těmto investicím je Xbox v sebevědomé pozici a vyhlíží vzrušující rok 2025.

Matt Booty, šéf Xbox Game Studios, považuje Xbox Games Showcase 2024 za první příležitost, kde se mohla sejít jejich studia najednou a prezentovat, na čem pracují a čeho dosáhli. V podcastu Strictly Business si pochvaluje tempo vývoje. Snažili se ho dlouho dosáhnout, chtějí totiž konzistentní vydávání her.

„Začínáme také dosahovat tempa vydávání, o které jsme vždy usilovali: je to skutečně náš závazek vůči hráčům, abychom vydávali hry pravidelně s větší kadencí. V roce 2018 jsme začali budovat naše portfolio Xbox Studios, poté se nám podařila skvělá akvizice společnosti ZeniMax/Bethesda a loni na podzim jsme přivedli na palubu Activision/Blizzard/King. Nějakou dobu ale trvalo, než se to všechno podaří zrealizovat. Mám pocit, že tohle je začátek naší cesty,“ uvedl Booty.

Lodivod studií Xboxu je nadšen z toho, že na Xbox Games Showcase 2024 přinesli zajímavé hry a nemuseli se spoléhat na historické značky, kterými jsou Halo a Forza. I bez nich dokázal Xbox zapůsobit.

Už dnes se Booty těší na rok 2025. Je přesvědčen, že vydají další velké hry a v červnu připraví další skvělou prezentaci. Ostatně, letos mohli ukázat další projekty, ale schovali si je na později.

Dříve představitelé Microsoftu vyjádřili přání, aby mohli vydávat blockbuster jednou za tři měsíce, tedy čtyři velké hry ročně.

V novém rozhovoru se Booty věnoval také exkluzivitě. Dle jeho slov jsou v Microsoftu nadšeni z úspěchu Sea of Thieves od Rare na PlayStationu 5. Vydání pirátské akce na konkurenční platformu je v souladu se závazkem, aby si hry mohli zahrát další hráči. K jednotlivým hrám ale přistupují případ o případu. To říkal už dříve i Phil Spencer, šéf herní divize Microsoftu.

Připomeňme, že Microsoft během Xbox Games Showcase 2024 ukázal hry DOOM: The Dark Ages, Fable a South of Midnight s příslibem vydání v roce 2025, zatímco u Gears of War: E-Day, Perfect Dark a State of Decay 3 rok vydání neuvedl. Je to z důvodu toho, že společnost se nechce k něčemu zavázat takto dopředu.

Místo toho chce každé hře najít vhodný termín (ostatně, nadále čekáme na přesné vydání Indiana Jones and the Great Circle, které má proběhnout letos) a neohrozit její úspěch vydáním jiného titulu blízko sebe. Navíc nezapomeňme, že během podzimu příštího roku dorazí Grand Theft Auto VI.

Letos se od Microsoftu můžeme těšit na Age of Mythology: Retold (4. 9.), Ara: History Untold (24. 9.),Call of Duty: Black Ops 6 (25. 10.), Microsoft Flight Simulator 2024 (19. 11.), Avowed (podzim, chvilku uvedeno 12. 11.) nebo Indiana Jones and the Great Circle.