Před lety si v herní divizi Microsoftu dali ambiciózní cíl, ke kterému se postupně dostávají. Jejich cílem je vydat velkou hru přibližně každé tři měsíce.

„V příštích dvou až třech letech plánujeme vydávat first-party blockbuster nebo velmi očekávaný titul zhruba každé tři měsíce,“ řekl Phil Spencer, výkonný ředitel Microsoft Gaming v rozhovoru s Famitsu. „Jsme velmi nadšeni a těšíme se na to,“ dodal.

Spencer opět přiznal, že v roce 2022 se jim toho moc nepovedlo, ale už letos to napravili a přinesli hráčům zajímavou akci Hi-Fi Rush, vesmírný epos Starfield od Bethesda Game Studios a závody Forza Motorsport.

Právě Hi-Fi Rush je dobrým příkladem toho, co nás může v budoucnu čekat. Microsoft nebude chtít vydávat pouze velké a očekávané hry, nýbrž dát vývojářům šanci pracovat i na menších kreativních titulech. To byl také Pentiment od Obsidianu.

Co nás čeká příští rok? To klidně může vyjít jižanská adventura South of Midnigh od Compulsion Games, steampunkové akční dobrodružství Clockwork Revolution od inXile Entertainment, nové Fable od Playground Games, vztahující Senua's Saga Hellblade 2, Towerborne nebo akční RPG Avowed od Obsidianu. Nesmíme také zapomínat na to, že mezi first-party tituly se nově budou počítat i ty od Activisionu Blizzard King.

Na závěr rozhovoru Spencer připomenul, že v minulosti měl Xbox pouze čtyři hlavní značky – Halo, Gears of War, Forza a Fable. Nyní ale Xbox expanduje do široké škály projektů. A ano, v přípravě je nové Gear of Wars. Ve studiu The Coalition se má ubírat správným směrem a už se nemohou dočkat, až se podělí o to, na čem pracují.