Již od svého oznámení v lednu letošního roku vzbudil The Blood of Dawnwalker vlnu nadšení i pochybností. Bývalí tvůrci ze studia CD Projekt RED, kteří stojí za tituly jako Zaklínač či Cyberpunk 2077, se vydali tvořit svůj vysněný titul a málokdo z nás tušil, zda tento upírský „Zaklínač“ se zařadí po bok herních velikánů, nebo bude trefou vedle. Po zhlédnutí téměř hodinové ukázky přímo ze hry můžu říct, že vedle byly pouze naše pochybnosti. The Blood of Dawnwalker totiž vypadá více než slibně.

Hodinová ukázka nás provedla úkolem zvaným „A Monk and a Saint”, ve kterém se hráč coby Coen dostává do města Svartau, aby vyhledal tajemnou hrobku. A tímto úkolem nás ukázka provedla hned dvakrát. Jednou za dne a jednou v noci. Jelikož je Coen takzvaný „Dawnwalker“, jednoduše řečeno tvor na pomezí člověka a upíra, má také dvě stránky osobnosti a dva způsoby hratelnosti.

Například v noci mohl Coen čerpat ze svých upířích schopností. Pro splnění úrovně se tak postava mohla pustit rovnou do krvelačného boje za využití tesáků i nejrůznějších nadpřirozených schopností, při kterém zneškodnila stráže. Následně se skrze stinné oblasti teleportovala do uzamčené knihovny, ve které získala potřebné informace pro odhalení lokace tajemné hrobky.

Naopak ve dne Coen využil svou více lidskou stránku, která je ale v každém případě opředena magií umožňující například promlouvat s nedávno zesnulými. V případě úrovně „A Monk and a Saint” se za dne pustíte do souboje s mečem, přičemž soubojový systém zjevně čerpá inspiraci z českého titulu Kingdom Come: Deliverance. Při souboji totiž můžete vybrat jeden ze čtyř směrů, tedy nahoru, dolů, doprava či doleva, ve kterém chcete nepřítele zbraní udeřit, byť se nezdá tak náročný. Systém parírování funguje jako v každé jiné hře, tedy vykrývání ran stojí hráče staminu a perfektní blok vás odmění silným protiúderem, což dozajista oceníte například u soubojů s bossy, kteří nešetří užitím vlastních nadpřirozených schopností.

Ačkoli souboje vypadaly zábavně, osobně se mi ještě více zamlouval systém dialogů a průzkumu okolí. Zejména průzkumem totiž dokážete získat informace, které vám poskytnou další řešení problému, jež musíte rozřešit. K tomu vám pomůže například focus mode, tedy jakési soustředění anebo dialogový systém, protože vedlejší postavy vás dokážou nasměřovat na úplně jiné řešení, ale také zcela nový vedlejší úkol. Například v již zmíněné úrovni se Coen po eliminaci strážných vydává za otcem Florinem, který mu nabídne zpověď a nějaké ty informace navíc. Jenže tato akce by Coena stála čas, což je jedna z dalších podstatných mechanik. Ve hře máte totiž celkem 30 dní a 30 nocí na záchranu své rodiny a čas ve hře funguje jako jakýsi zdroj či měna. Což se mi osobně jako nápad velmi zamlouvalo. V ukázce se totiž tvůrci rozhodli otce Florina odmítnout a najít jiné řešení, které by Coena drahocenný čas nestálo.

Je tak zjevné, že titul bude hráče vybízet hledat opravdu více cest, jak úroveň projít, což mě na The Blood of Dawnwalker zaujalo pravděpodobně úplně nejvíce. Pokud bude i zbytek hry fungovat stejným způsobem jako představená úroveň, myslím, že se máme na co těšit.

Po grafické stránce navíc již v nynější podobě vypadá velmi pěkně a je znát, že si tvůrci dali záležet i se zasazením do 14. století. Architektura tehdejší doby je totiž velmi věrohodná i navzdory skutečnosti, že se nejedná o skutečné lokace.

Obecně lze říct, že ze hry opravdu sála několikaletá zkušenost autorů a stejně tak i jakýsi punc série Zaklínač. Od výrazné a charakteristické hudby přes rozsáhlé možnosti hratelnosti, která se mění nejen napříč úrovní, ale také za dne a noci, po silnou orientaci na příběh či vyladěný a zábavně vyhlížející soubojový systém.

The Blood of Dawnwalker vychází v roce 2026 pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.