Propouštění napříč videoherním průmyslem přivedlo veterány z id Software, Naughty Dog a Activisionu do nového studia Emptyvessel, kde společně chtějí vytvořit pohlcující vysokorozpočtovou a kvalitní střílečku. Vytváří ji v Unreal Enginu 5 a má se vymezit z tradičních obchodních modelů.

Emptyvessel v upoutávce svůj první projekt představují jako The System. Střílečka je inspirovaná filmy, grafickými romány a hrami zasazenými do dystopických sci-fi světů. Vývojáři předtím pracovali na sériích Quake, Call of Duty, The Last of Us, Borderlands, Tomb Raider, Uncharted a The Callisto Protocol.

Emptyvessel vedou generální ředitelé Emanuel Palalic a Garrett Young, který dříve stejnou pozici zastával v id Software. S týmem spolupracuje známý skladatel série Doom Mick Gordon a jako poradce Riley Russell, výkonný viceprezident Kojima Productions.

Emptyvessel se nachází v texaském Austinu a jeho členové chtějí riskovat a vytvářet nové, osvěžující typy zábavy. Věří, že i v malém týmu lze vytvořit velkou a propracovanou hru. Snad to nedopadne jako propadák Immortals of Aveum od bývalého autora Call of Duty.