Nedávno jsme vám přinesli malou ukázku, jak běží velmi oceňovaná čínská hra Black Myth: Wukong na Xboxu Series S. Dnes tu máme velké srovnání, které odhaluje technické detaily.

Ty nám přinesl kanál ElAnalistaDeBits, který se podíval na zoubek všem verzím, včetně PS5 Pro. Jak si ročně zpožděná Xbox verze stojí ve srovnání s ostatními? Pojďme se na to podívat.

Na úvod řeknu, že hra nabízí 3 režimy zobrazení: Quality, Balanced a Performance, a to i na nejslabší konzoli Xbox Series S. Rozlišení je pak následující:

  • Xbox Series S: 1080p ve 30 fps (režim kvality), 1080p ve 45 fps (režim Balanced), 1080p v 60 fps (režim performance)
  • Xbox Series X: 1620p ve 30 fps (režim kvality), 1440p ve 45 fps (režim Balanced), 1080p v 60 fps (režim performance)

Výše uvedené rozlišení je dynamické a vychází u Xbox Series S verze ze základního rozlišení 720p-1080p u prvních dvou režimů, který se mění podle náročnosti scény. Třetí zmíněný u nejslabší konzole je pak v rozmezí 552p-720p. Snímky se ale drží velmi stabilně a majitelé této konzole si tak mohou zvolit režim, jenž jim vyhovuje.

Xbox Series X verze je na tom o poznání lépe a nabízí kromě vyššího rozlišení i daleko více detailů oproti Xboxu Series S. Ta, aby mohla běžet se stabilními snímky, musela projít značným řezem a jak vidíte na videu, celkový výsledek je znát. Hře chybí značné množství vegetace, má horší textury a daleko horší nasvícení. I tak je to ale zázrak, že se takto náročnou hru povedlo rozchodit stabilně na konzoli, která se prodává za 8 tisíc.

PlayStation 5 verze nabízí stejné hodnoty jako Xbox Series X verze. V celkovém podání ale kanál zjistil, že nabízí menší průměrné rozlišení, které je větší na Xboxu Series X. Ten nabízí také větší dohledovou vzdálenost a vyšší kvalitu textur než PlayStation 5 a PlayStation 5 Pro verze.

Na druhou stranu, rozbor ukazuje, že režim performance je momentálně na Xboxu Series X ne v úplně dobrém stavu, jelikož místy dochází k horšímu nasvícení a globální iluminace, která je v některých scénách podobná jako u Series S. Jedná se zřejmě o chybu a snad ji vývojáři opraví co nejdříve. Režimy kvality a Balanced jsou naprosto v pořádku, a tak se zatím doporučuje hrát s jedním z nich.

Co se týče snímků za sekundu, tak ty jsou po většinu času stabilní a k propadům dochází zřídka. Nejvíce překvapila nejslabší konzole Xbox Series S. Ta nabízí také možnost hrát v 60 fps. Kolikrát tvůrci nedávají na výběr a na této konzoli buď hru uzamknou bez volby režimu, nebo přidají režim kvality a výkonu. Zde ale máme rovnou 3 režimy. Tato konzole zvládá některé hry i ve 120 fps, ale u takto náročného titulu jsem popravdě 60 fps nečekal. Co se týče ostatních verzí, tak ty jsou na tom podobě a snímky si drží téměř bez propadu.

Celkově tedy dopadla Xbox verze velmi dobře. Series X nabízí lepší grafiku, vyšší průměrné rozlišení a kvalitnější textury než PlayStation 5. Xbox Series S si v poměru cena/výkon vede více než slušně. Jen musíte počítat s většími kompromisy. Škoda jen režimu performance u Series X, který potřebuje opravit. Nejlepším kompromisem je tak režim Balanced. PlayStation 5 a PlayStation 5 Pro zůstává bez změny, jelikož na těchto konzolích byla hra dostupná mnohem dříve. S žádnou verzí tedy neuděláte chybu a rozdílů při hraní si nejspíše nevšimnete.