V uživatelských recenzích, v diskusích i v komentářích pod videi může vedení Sony číst, že někteří hráči nejsou nadšeni z nutnosti mít účet PlayStation Network u her pro počítače. Velké pozdvižení vyvolal tento požadavek u Helldivers 2. Do kooperativní střílečky byl přidán až později a kvůli němu se komunita téměř rozpadla. Hráči se totiž spojili a společnými silami proti PSN protestovali.

Navzdory tomu nehodlají v Sony od svého plánu ustoupit. Nutnost propojení s PSN účtem obhajoval prezident, provozní a finanční ředitel Hiroki Totoki. Ten připustil, že propojení může u kovaných PC hráčů vyvolat negativní reakce. Podle jeho slov je vše kvůli bezpeční hráčů. V Sony chtějí mít určitou kontrolu nad svými hrami a požadavek PSN je způsob, jak toho dosáhnout. Cílem je vytvořit prostředí, ve kterém si budou hráči hry užívat. Tudíž, aby k nim nedocházelo k podvodům, nadávkám a dalšímu nevhodnému chování.

„Hodně jsme se toho naučili. Mimo jiné i to, jak čelit problémům na PC. Účty PSN, které jsme hráčům nabídli, vyvolaly reakce odporu. Musíme však vytvořit prostředí příznivé pro bezpečné a svobodné hraní, abychom udrželi herní služby v pořádku,“ uvedl Totoki při hovoru s investory.

Je otázkou, co Sony chrání u singleplayerových titulů, včetně Horizon Zero Dawn Remastered, Until Dawn i připravovaných LEGO Horizon Adventures a Marvel's Spider-Man 2. Ty také vyžadují PSN. Z toho důvodu někteří hráči vnímají tuto strategii jako snahu Sony rozšířit svou základnu PlayStation Network a připojit PC hráče do svého ekosystému.