Pokračování středověkého akčního RPG od Warhorse Studios se nemusejí bát hráči, kteří neznají příběh šest let starého prvního dílu. Tým vedený Danem Vávrou a Martinem Klímou kladl důraz na to, aby příběh Kingdom Come: Deliverance 2 byl napsán tak, aby se hráči neznalí děje necítili ztraceni.

S tím souvisejí volby učiněné v prvním dějství příběhu Jindřicha ze Skalic. Vývojáři nám umožní, abychom si minulost hlavního hrdiny poskládali po svém. Nebude to formou textových oken před spuštěním hry (styl Dragon Age 2 a Pillars of Eternity 2). Místo toho tvůrci zvolili přirozenější přístup. V průběhu příběhové kampaně se nás budou obyvatelé Kutné Hory ptát na různé otázky a my v nich určíme, kdo Jindřich byl a je. Navíc tento styl zapadá do středověkých reálií, kdy se zprávy šířily mnohem pomaleji než v moderní době.

„Na konci Kingdom Come Deliverance se Jindřich stal známým a důležitým ve svém rodném kraji, který v měřítku celých Čech není až tak významný,“ vysvětluje situaci hlavní designér Prokop Jirsa v rozhovoru pro PCGamesN. V Kutné Hoře, kde se velká část Kingdom Come: Deliverance 2 odehrává, ho nikdo nezná. Přirozeně se ho tak budou lidé ptát odkud je, kdo je, čím se živil... Z těchto a dalších odpovědí bude vytvořena minulost Jindřicha. Některé prvky jsou kanonické, ale prý budeme mít spoustu možností.

Import uložených pozic z prvního dílu podporován nebude. Noví hráči, kteří neznají děj, se o nejdůležitějších událostech z minulosti budou dozvídat postupně v cutscénách, dialozích a poznámkách v otevřeném světě. Vývojáři z pražského Warhorse se tak poučili z chyb jiných RPG a nechtějí hráče od začátku nudit, případně na ně hned všechno nahrnout.

Kingdom Come: Deliverance 2 je v plánu na letošní rok pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Na všech platformách bude český dabing a české titulky. V pátek v noci během Summer Game Festu uvidíme nové video.