Magazín · Novinky · v pátek 25. 8. 2017 11:13
V Assassin's Creed: Origins budeme bloudit po tom největším světě série
Na Assassin’s Creed: Origins čeká s nadšením spoustu hráčů. Samozřejmě, je to další hra ze světa asasínů. To ale tentokrát není jedinou záminkou k vyhlížení konce října. Ubisoft nám po několik let přinášel oprášenou klasiku, kterou si spoustu vášnivých fanoušků série užívalo každou minutou, ale jiným hra nenabídla nic nového. Průchod hrou začínal splývat se stále nadcházejícími díly, které se postupem času odlišovali převážně pouze příběhovou zápletkou. Origins se to všechno ale rozhodl změnit a chce se odtrhnout od už poměrně stereotypních herních mechanik. Daří se mu přiblížit k naplánovanému cíli?
Není žádnou novinkou, že jednou z největších změn projde bojový systém. Na to vývojáři upozorňují každou chvilkou. Jak sami zmiňují, záležet bude například na délce či rychlosti zbraně, ale budeme si muset dávat pozor i na to, kde se v boji nacházíme. Stejně tak musíme pozorovat své nepřátelé. Kolik jich proti nám stojí, jak moc silné brnění mají či jakými zbraněmi kolem nás máchají. Souboje by se tak měli stát o něco těžšími, než tomu bylo. A pokud se ptáte na zbraně, tak ty projdou také mírnou úpravou. Jednou z nich je například luk, který dle trailerů využijeme pravděpodobně poměrně často. Ve hře jich najdeme hned několik. Můžeme si zastřílet z luku klasického či vzít do rukou luk, který nám dovolí vystřelit až několik šípů naráz. Pro rychlou akci se zde jeden také najde, stejně tak jako luk určený na odstřelování a dalekou střelbu. Na blízko si s touhle zbraní ale moc nevystačíme, a tak přichází na scénu nejrůznější kopí, meče, štíty a nebudou chybět ani nějaké těžké zbraně.
Další velkou změnou jsou samozřejmě RPG prvky. Assassin’s Creed je má v sobě od samých začátků, ale nikdy nedosahovali takových výšin, jež nám může nabídnou řada jiných herních sérií. Za eliminování (a samozřejmě nejenom to) budeme získávat body a budeme stoupat po jednotlivých levelech. Od toho se také odráží obtížnost nepřítele. Jak si totiž můžeme v nejednom traileru všimnou, nepřátele nad sebou mají typickou linku zdraví s vyznačeným levelem. A pokud je váš level mnohem nižší, moc si v boji nefanděte. Naopak je-li vyšší, výhra je s alespoň malou snahou téměř jistá. Navíc zbraně sami o sobě mají také svůj level a své statistiky, takže budeme muset myslet i na své vybavení a jeho průběžnou výměnu. A nemůžeme zapomínat na strom dovedností, který nám umožní koupit si sadu unikátních schopností a ty nám pak usnadní průchod celou hrou.
Origins se odděluje od předešlých dílů doopravdy hodně a nehodlá se svým vyčníváním přestávat. V tomto dobrodružství se totiž budeme moci procházet po největším světě, který nám kdy série Assassin’s Creed nabídla. Vývojáři se v novém traileru také pyšní například tím, že dohlédneme doopravdy daleko a bude nám připadat, že v již probádaném světě je stále co dělat. Nalezneme zde rozkvetlá města, můžeme navštívit přírodu plnou divokých zvířat, objevit podvodní svět, anebo se vydat skrz tajné chodby. V novém světě Assassin’s Creed bude doopravdy stále co dělat a nový trailer se nás o tom snaží poměrně úspěšně přesvědčit.
Zároveň jsme měli nedávno možnost shlédnout další trailer sledující příběh. Ve hře se chopíme asasína jménem Bayek, válečníka Medjay, který se snaží chránit nevinné obyvatele před možnými hrozbami. Prostředí a příběh je zasazen do Egypta, a tak není divu, že zde narazíme na známou Kleopatru či Caesara. Ti zde překvapivě budou hrát nemalou roli, stejně tak jako další známé tváře egyptských dějin.
Hra vychází již 27. října na PC, Playstation 4 a Xbox One.
Jaký je váš názor na změny, kterými Assassin’s Creed prochází? Těší vás či raději zůstanete u zaběhlé klasiky? Máte v plánu si Origins pořídit? Líbí se vám scenérie a nově vznikající svět? Podělte se s námi o váš názor!