Při prezentacích nových enginů se nás společnosti snaží ohromit tím, co moderní technologie dokážou. Ve hrách se ale k technologickým ukázkám moc nepřibližujeme. O to zarážející jsou údajné gameplay záběry z taktické střílečky Unrecord, které působí jako by šlo o záznam z policejní kamery při nějakém zátahu. Při bližším zkoumání je ale patrné, že tohle je počítačová grafika. Otázkou je, zda nejde o předrenderovanou vystřiženou scénu.

Hra je vyvíjena v Unreal Enginu 5 a nabízí velmi realistické zpracování, které dle videa přináší jeden z nejbrutálnějších a nejautentičtějších zážitků. Francouzské studio DRAMA ale v popisku na Steamu na grafiku neupozorňuje. Místo toho se snaží vyzdvihnout především unikátní systém míření s neoznámenými pohyby rukou, náročný boj, kde není žádný prostor pro chyby, dialogové volby ovlivňující hratelnost a důraz na příběh.

Záměrem vývojářů je, aby byl Unrecord pohlcující a srovnatelný s thrillery a detektivními romány. Jako policista budeme vyšetřovat různé zločiny, setkáme se s různými postavami a zažít máme plno dějových zvratů.

Sami tvůrci by Unrecord popsali jako směs her Firewatch a Ready or Not. Nicméně realismus není posedlostí a Unrecord nebude simulací. Co se neotřelé bodycam týče, tak ta má navodit „rompe l'oeil experience“, což odkazuje na techniky používané malíři k vytvoření iluze, že 2D obrazy mají skutečnou hloubku. Pokud vám takový pohled bude vadit, bude možné upravit chování kamery a další doprovodné efekty.

Není jasné, proč ve videu a na obrázcích mají postavy rozmazané obličeje. Možná je to kvůli navození pocitu, že sledujeme policejní záznam, kde mají pachatelé zakrytý obličej, aby je nebylo možné identifikovat.

Firmu DRAMA v roce 2020 založil nezávislý vývojář Alexandre Spindler s hudebníkem Théo Hiribarnem. Jak sami tvrdí, Unrecord je na začátku vývoje a směřuje na počítače (v budoucnu nevylučují další platformy). Vše možná bude záležet i na tom, zda se objeví nějaký vydavatel, případně investor.