Magazín · Novinky · v pátek 16. 12. 2022 11:18
Unikátní systém v remaku Dead Space překvapil i samotné vývojáře
Studio Motive má před koncem roku dobrou zprávu pro všechny, co se těší na návrat Dead Space. Remake je po vývojové stránce hotov, obdržel status gold a nic nebrání tomu, aby 27. 1. 2023 vyšel na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5. Na PS4 a Xbox One už titul nevyjde, stejně jako NFS Unbound a Star Wars Jedi: Survivor.
Čekání bude ještě dlouhé. Kanadský tým nás všechny hodlá pořádně navnadit. Nově se dozvídáme detaily související s novým systémem Intensity Director. Ten má hráče udržet v napětí prostřednictvím dynamických událostí. Těch má být více než 1200 a může jít o jednoduchou změnu osvětlení a jiné zvuky přes mlhu a páru až po překvapivé útoky nekromorfů. Tyto unikátní události dokáže systém dávkovat kombinovaně.
Pokud jste se právě začali bát, že toho na vás bude moc, tak autoři tvrdí, že vás Intensity Director dokáže nejen vyděsit, ale také vám dát v případě potřeby pauzu.
🚨 DEAD SPACE HAS GONE GOLD 🚨 https://t.co/RILV7EjjUA
— Dead Space (@deadspace) December 15, 2022
„Monitorujeme míru intenzity, kterou hráč prochází při přecházení z místnosti do místnosti. Může se stát, že se dostane do jednoduché místnosti, kde se ozve jen pár zvuků, a to je vše. Pak může jít do jiné místnosti a nejednou z ventilace ve zdi vyleze Slasher, navíc zhasnou světla, objeví se mlha, což je mnohem intenzivnější. Ale pak dáme hráči pauzu,“ komentují tvůrci nový systém s tím, že kdyby se takové situace opakovaly jedna za druhou, tak by to bylo pro hráče emocionálně vyčerpávající a ten by si mohl říct, že už toho více nesnese a hru vypne.
Zajímavé je, že díky Intensity Directoru je remake Dead Space děsivý i pro vývojáře. Při testování totiž systém volil různé scénáře z kombinací toho, co sami vytvořili.
Ještě se hodí zaměřit na nedávné video od amerického serveru IGN, které ukazuje novou tvář Isaaca Clarka. Hlavní hrdina nově mluví. Z toho důvodu museli tvůrci přepsat scénář a u té příležitosti rozšířili některé části příběhu, abychom se mj. dozvěděli více informací o posádce. Jednou z velkých změn je váš kolega Chen. Ten je v původní hře rychle zabit, zatímco v remaku hraje větší roli a uvidíte jeho proměnu v nekromorfa.
Na mém seznamu očekávaných her je remake Dead Space hodně vysoko. Jak to máte vy?