Ubisoft se snaží vymanit z jednoho z nejsložitějších období své historie. Po horších Star Wars Outlaws s prodeji pod očekáváním a odkladu Assassin's Creed Shadows slibuje změnu kurzu a začátek nové kapitoly.

Generální ředitel Yves Guillemot při prezentaci příjmů prohlásil, že Ubisoft bude věnovat větší pozornost herní stránce svých titulů a přáním fanouškovské základny. Zkrátka chce vyhovět přáním hráčů a přinášet zajímavé hry s velkým prodejním potenciálem. Takto Guillemot reagoval na stížnosti hráčů hromadící se kolem černého samuraje Yasukeho v Assassin's Creed Shadows. Hráčům se nelíbí ani další historické přesnosti.

Ubisoft se hodlá více zaměřit na hráče ve všem, co dělá. Guillemot slibuje, že věnují mimořádný čas tomu, aby zajistili, že jejich nadcházející ambiciózní dílo vlajkové série, Assassin's Creed Shadows, bude od prvního dne výjimečným a vysoce vybroušeným zážitkem.

Další odklad akčního RPG zasazeného do feudálního Japonska si v Ubisoftu nemohou dovolit. Z listopadu/novembru tohoto roku cílí na únor/február 2025. I když po obsahové stránce je hra hotová. Čas navíc má dát vývojářům prostor, aby vše vyladili. Tohle prodloužení vývoje má stát 20 milionů eur.

Otázkou je, zda to Yves Guillemot myslí vážně. A hlavně, co to přinese. Zatím jsme pouze viděli, že Ubisoft opouští tradiční model Season Passu a ruší předčasný přístup u dražších edic. Jako bonus dostanou ti, co si Shadows předobjednají, první příběhové rozšíření zdarma.

Po tom všem už ale hráči Ubisoftu nevěří a nenechají se tak lehce opít rohlíkem. Důvěře nepřidávají ani nejnovější fámy. Insider Tom Henderson tvrdí, že francouzská společnost má údajně v plánu vydávat nový Assassin's Creed každých šest měsíců, a to po dobu následujících deseti let. V tomhle plánu jsou hlavní díly série, jako Shadows a projekt Hexe, stejně tak spin-offy, mobilní a free-to-play tituly. Už v létě Henderson uváděl, že ve vývoji je 11 různých zážitků ze světa Assassin's Creed. Tak ono to zase tolik nepřekvapí.

Po finanční stránce může Ubisoft děkovat síle svých značek. Zachraňuje ho solidní výkony starších her. Firma se pochlubila, že za posledních dvanáct měsíců eviduje 138 milionů unikátních hráčů na konzolích a PC, což je meziroční nárůst o 4 %. Série Assassin's Creed a Rainbow Six Siege těžily ze silného publika, každá s více než 30 miliony unikátních aktivních uživatelů.

Definice šílenství je dělat tu samou věc pořád dokola. Jak Ubisoft spadl a minul balík sena