
Magazín · Novinky · Aktualizováno v úterý 24. 6. 2025 07:22
Po katastrofě propouštění. Tým zodpovědný za MindsEye má přijít o třetinu lidí
Aktualizace: Studio Build A Rocket Boy pro IGN potvrdilo zahájení procesu propouštění. V prohlášení ale není uvedeno, kolika procent zaměstnanců se budou škrty týkat. Dříve se uváděla až třetina.
„Zahajujeme formální konzultační proces, který bohužel může vést k propouštění. Nejde o rozhodnutí, které bychom učinili lehce,“ uvedlo studio ve svém prohlášení. Zároveň slibuje, že se pokusí co nejvíce postižených zaměstnanců přeřadit na jiné pozice a celý proces provést transparentně a s respektem.
Build A Rocket Boy označuje vydání své první hry za významný milník, ale zároveň si je vědomo, že start nebyl bez komplikací.
„Tato změna nám umožní lépe se soustředit na další aktualizace a optimalizaci MindsEye, a zároveň zajistit dlouhodobý úspěch dalších projektů,“ stojí dále v prohlášení.
PŮVODNÍ ZPRÁVA
Bude MindsEye někdy opraveno? Tak tuhle otázku si teď bude klást stále více lidí. Ačkoli vývojáři slíbili, že svou městkou akci v tomhle stavu nenechají a budou ji pravidelně nejen opravovat, ale také obohacovat o nový obsah, tak v týmu dochází k propouštění.
Podle informací webu IGN má přijít o práci více než 100 zaměstnanců, což by odpovídalo zhruba třetině týmu britského studia Build a Rocket Boy. Americký server se odvolává na interní zdroje ze studia a tvrdí, že už byl spuštěn tzv. 45denní konzultační proces, který britské zákony vyžadují v případě hromadného propouštění. Studio zatím situaci veřejně nekomentovalo a žádné oficiální potvrzení nevydalo, ale pokud se zpráva potvrdí, půjde o další z řady nedávných otřesů v herním průmyslu.
Ono propouštění není překvapivé. Ambice byly velké, až příliš velké, ale MindsEye vyšlo v hrozném stavu. Hra se potýkala (a ještě potýká) s technickými problémy, bugy, špatně vyváženým gameplayem a množstvím dalších chyb. Hodnocení na Steamu aktuálně balancuje v pásmu „spíše záporné“ a v některých případech byli hráči tak nespokojení, že dokonce i Sony na PlayStationu 5 nabídla vrácení peněz. To moc často nedělá. Takhle si hráči zkrátka novinku od Leslieho Benziese, jednoho z producentů a výkonných producentů starších dílů Grand Theft Auto, Max Payne 3 nebo L.A. Noire, nepředstavovali.
Zaměstnanci studia jsou tak v nelehké situaci a nevědí, zda ještě mají práci. Nedávno vyšla druhá aktualizace, jež řeší dlouhou řadu technických problémů a vylepšuje výkon procesoru, grafické karty i operační paměti. Také se před časem objevily informace, že by snad mělo vznikat MindsEye 2 a plánovaný měl být i multiplayer.