
Magazín · Novinky · v pátek 4. 7. 2025 13:59
Tvůrci MindsEye mluví o sabotáži a sní o comebacku ve stylu Cyberpunku
Vydání ambiciózní hry MindsEye mělo být pro studio Build a Rocket Boy velkým triumfem, ale místo oslav přišlo hořké zklamání. Kritika ze strany hráčů i recenzentů byla zdrcující a výsledkem je jedna z nejhůře hodnocených her posledních let. Na Metacriticu si drží průměr 38 bodů, u verze pro PlayStation 5 dokonce jen 28. Technické potíže, nezáživný příběh, fádní otevřený svět a repetitivní souboje — to vše přispělo k nepříznivému přijetí.
O to překvapující je, jak se k situaci postavil samotný zakladatel a šéf studia Leslie Benzies, bývalý prezident Rockstar North a producent nejen série Grand Theft Auto. Podle několika anonymních zaměstnanců, kteří promluvili s médii, uspořádal Benzies krátkou videokonferenci, kde se týmu poprvé od vydání hry osobně ozval. V rámci výzvy k jednotě údajně označil za viníky neúspěchu „sabotéry zvenčí i zevnitř“. K tomu slíbil, že studio MindsEye ještě neopustí. Tato obranná rétorika není ve studiu nová – už před vydáním zazněly stížnosti na údajné útoky od „zaprodaných novinářů“ a „internetových trollů“.
Zdroj: Build A Rocket BoyHvězda MindsEye kritizuje vydání hry: Nešlo o chybu testerů, ale o rozhodnutí studia
Konkrétní jména nebo detaily ohledně údajných sabotáží ovšem nezazněly. A zatímco šéf hovoří o budoucnosti a naději na obrat, zaměstnanci čelí jinému výhledu. Podle zpráv serveru IGN obdrželo zhruba 300 lidí v Build a Rocket Boy varování o možném propouštění. Firma se tak zřejmě snaží minimalizovat dopady slabého prodeje.
Navzdory pochybnostem zůstává podle informátorů v týmu alespoň část vývojářů přesvědčena, že MindsEye má ještě naději. Podle Benziese stačí zabrat, přetvořit hru k lepšímu a znovu ji představit hráčům – tentokrát ve stavu, který by obstál i v tvrdé konkurenci. Jiní ale věří méně. Nálada ve studiu je podle všeho smíšená, zvlášť s ohledem na plánované propouštění.
Tak uvidíme, zda MindsEye napodobí cestu Cyberpunku 2077. U něj to CD Projekt RED nevzdal a problémy (zejména technického rázu na konzolích) dokázal překonat. Po obsahové stránce byl Cyberpunk 2077 na dobré úrovní, což se ale o MindsEye říct nedá.