Miyazaki vysvětluje, že vytvoření tak rozsáhlé a ambiciózní hry, jako je Elden Ring, nebylo bez problémů. Vývoj trval déle, než bylo původně plánováno, což přineslo své výzvy. Přesto však popisuje celý proces jako nesmírně zábavný a obohacující. Hidetaka je nadšený z možnosti zopakovat tento zážitek při tvorbě další hry od společnosti FromSoft.

„Pokaždé se najdou věci, které se povedou, a věci, které se moc nepovedou. Vzít ty kousky, které se tentokrát s Elden Ringem nepovedly, začlenit je a vylepšit v budoucím titulu - to je něco, na co se opravdu těším.

„ELDEN RING JE VE SKUTEČNOSTI POMALU DUŠENÝ POKRM.“

HIDETAKA MIYAZAKI

Miyazaki přirovnává Elden Ring k pomalu dušenému pokrmu.

„Baví mě dělat taková jídla, protože čím víc něco vaříte, tím víc se uvolňuje chuť. S ingrediencemi to vlastně nemůžete pokazit: prostě do toho pořád přidáváte, pořád to vaříte a je to bohatší a bohatší,“ vysvětluje. Podobný přístup uplatnil i při vývoji Elden Ringu, který popisuje jako pikantní, ale nesmírně chutný pokrm. „Je to jako jídlo, které vás přitahuje a nutí vás přemýšlet o tom, že 'tohle bych možná mohl sníst, i když nejsem zrovna příznivcem ostrých jídel'.“

Prozradil taktéž, že se snaží čerpat inspiraci ze starých deskových her a gamebooků - zachytit vzrušení, které při nich zažívá. 

Miyazaki vysvětluje, že se snaží zobrazit něco krásného, ačkoliv pojem krásy je subjektivní. „To, co je vlastně krásné, je samozřejmě v očích pozorovatele; nemusí to být nutně něco fyzicky okouzlujícího nebo navenek půvabného. Může to být něco vnitřního, co vám umožní vcítit se na hlubší úrovni,“ vysvětluje. Aby zdůraznil krásu, věří, že je potřeba kontrast s něčím ošklivým nebo tragickým. „Něco, co je jen obyčejně, navenek vždy krásné, pro mě nemá smysl pro realitu. Rád se snažím vytvořit něco nádherného v rámci tragédie.

Fanoušci FromSoftware mohou v Miyazakiho slovech najít útěchu. Očividně stále hledá svůj svatý grál a hodlá na něm pracovat stejně pečlivě, jako doteď na všech předešlých úžasných titulech.