Studio Crystal Dynamics oznámilo další kolo propouštění, tentokrát se má dotknout zhruba třicítky zaměstnanců. Jde už o třetí vlnu škrtů v letošním roce, což jen podtrhuje, jak silně aktuální otřesy herního průmyslu dopadají i na zavedené firmy.

Společnost o změnách informovala na svém LinkedInu, kde vysvětlila, že restrukturalizace má připravit firmu na „další generaci projektů“. Podle vyjádření jde o nutné kroky, které mají zajistit hladké pokračování vývoje nové hry Tomb Raider a zároveň uzpůsobit studio tak, aby bylo schopné vytvářet i další tituly v budoucnu.

V srpnu v Crystal Dynamics o práci přišel blíže neurčený počet lidí poté, co Xbox zrušil ambiciózní projekt Perfect Dark, na němž studio spolupracovalo. Dalších 17 zaměstnanců odešlo už na začátku roku a 10 lidí bylo propuštěno v roce 2023 v rámci rozsáhlých škrtů u mateřského Embracer Group. Ta Crystal Dynamics koupila v roce 2022, tehdy mělo studio na třech pobočkách (Austin, Bellevue, San Mateo) kolem 273 zaměstnanců. Kolik jich zůstává nyní, není jasné.

Dosud neoznámené pokračování série Tomb Raider s archeoložkou Larou Croft je jediným potvrzeným projektem Crystal Dynamics, vydá jej Amazon Games. Studio letos stihlo uvést remasterovanou trilogii Tomb Raider IV–VI a loni zmodernizovalo také první tři Tomb Raidery a dvojici Legacy of Kain: Soul Reaver. Poslední původní AAA titul studia, Marvel’s Avengers z roku 2020, však přijetím příliš nezabodoval, což byl jeden z důvodů, proč Square Enix firmu prodala.