Dnes se Activision Blizzard oficiálně přidal k Microsoftu. S ohledem na tuhle skutečnost je zajímavé podívat se na to, jak velký kolos se z americké společnosti ve videoherním světě stává.

Podle odhadů má nyní herní divize Microsoftu pod sebou více než 21 tisíc zaměstnanců, kteří jsou rozděleni do divizí Xbox Game Studios, Bethesda, Activision, Blizzard a King. Jednotlivé týmy přehledně ukazuje infografika od twitterového účtu Klobrille.

Microsoft po akvizici Activisionu Blizzard získal také mnoho známých a oblíbených značek. Například Call of Duty, Crash Bandicoot, Diablo, Overwatch, Prototype, Spyro, Tony Hawk, StarCraft, Warcraft, World of Warcraft, Hearthstone, Guitar Hero, Candy Crush Saga a spoustu dalších.

Nové exkluzivity Xboxu?!

S ohledem na to, jak Microsoft nařídil Bethesdě vydávat hry pouze na svůj ekosystém (Xbox, PC a cloud), převládá přesvědčení, že stejně učiní firma i v tomto případě. I když Call of Duty bude nadále vycházet na PlayStation a mělo by se objevit i na Nintendu. Microsoft před uzavřením akvizice podepsal desetiletou smlouvu se Sony i Nintendem.

Je tak pochopitelné, že fanoušci PlayStationu jsou nervózní a dnešek neberou vůbec jako dobrý den. Na druhou stranu, Phil Spencer, šéf herní divize Microsoftu, dříve prohlašoval, že se chce pobavit se všemi vývojáři Activisionu Blizzard a zjistit, na čem by chtěli pracovat. Také potvrdil, že slyší hlasité volání hráčů po návratu StarCraftu. Odcházející generální ředitel AB Bobby Kotick zase nevyloučil vzkříšení Guitar Hero. Tak třeba početná studia Activisionu už nebudou pracovat převážně na Call of Duty.