Zdroj: Bethesda Softworks
Magazín · Novinky · v úterý 11. 11. 2025 07:49
The Elder Scrolls VI může vyjít náhle a bez předchozího oznámení, podobně jako Oblivion Remastered
Fallout 4 včera oslavil 10. narozeniny a při té příležitosti britská verze magazínu CQ zveřejnila rozhovor s Toddem Howardem, šéfem Bethesdy Game Studios. A ačkoliv je rozhovor především ohlédnutím za vývojem čtvrtého dílu kultovní postapokalyptické série, seriálovým Falloutem a dalšími tituly studia, které si hráči dnes a denně pletou s vydavatelskou divizí Bethesda Softworks, došlo i na náznaky věcí budoucích.
Zdroj: bethesda softworksHráči dávají přednost plnohodnotným remakům před obyčejnými remastery
Todd Howard jako už mnohokrát v minulosti uvedl, že rád něco oznámí a nedlouho poté vydá. Koneckonců Fallout 4 byl oficiálně odhalen pouhých několik měsíců před vydáním. Podle známého tvůrce je dokonce ideální, když fanoušci delší dobu na hru čekají a pak se jí jednoho dne z ničeho nic dočkají. Což se stalo zrovna letos v případě projektu The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, jenž vznikal ve spolupráci Bethesdy Game Studios a Virtuos Games.
A decade on from its Game of the Year-winning triumph, Todd Howard reminisces on how Fallout 4 changed Bethesda Game Studios, its TV show adaptation and playtesting The Elder Scrolls 6 https://t.co/qpYBBJILDe
— British GQ (@BritishGQ) November 10, 2025
Vydání remasteru Oblivionu v enginu Unreal 5 sice předcházely ne měsíce, ale dokonce roky úniků a spekulací, ovšem nakonec byla hra vydána bez jakéhokoliv předchozího oficiálního oznámení. Uvedení na trh předcházelo pouze zdánlivě neurčité lákadlo na přímý přenos Bethesdy, v jehož průběhu už mohli všichni fanoušci začít stahovat. A Howard naznačil, že to možná nebylo naposled.
„Dalo by se říct, že to byla testovací zkouška, která dopadla dobře,“ řekl člověk, který má i svou vlastní znělku, v odpovědi na otázku, zda Bethesda může způsob vydání remasteru Oblivionu zopakovat s veleočekávaným The Elder Scrolls VI.
Je tedy možné, že i šestý díl ságy The Elder Scrolls, jenž má být v aktivním vývoji minimálně od dokončení vlažně přijatého vesmírného RPG Starfield z roku 2023, jednoho krásného dne vyjde, aniž by vydání předcházely měsíce plné trailerů, prezentací na velkých herních akcích a dalších marketingových lákadel. Jen stále nemáme nejmenší tušení, kdy ten krásný den může nastat.
Todd Howard však zmínil, že ve studiu už probíhá testování externími testery, což by mohlo naznačovat relativně pokročilou fázi vývoje. „S každým projektem si připomínáte velké věci. Včera jsme měli velký play test The Elder Scrolls VI, přičemž se opravdu musíte dívat na obrazovku a říkat si 'Co je tohle? Co to potřebuje? V jaké fázi jsme?' Skvělé hry se nevyrábějí, ale hrají. Obrazovka nelže.“
Howard také připomněl spolupráci s nadací Make-A-Wish a redakcí komunitní wiki Unofficial Elder Scrolls Pages (UESP). Díky ní se v The Elder Scrolls VI objeví postava navržená jako pocta zesnulé člence komunity Loranny Pyrel, autorce kdysi oblíbené online kampaně Loranna's RP.

