Zhruba před měsícem jsme vás informovali o dlouhotrvajících problémech multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2 z roku 2017, která byla více než měsíc na PC téměř nehratelná. Ze strany studia DICE, které je za hru zodpovědné, ani vydavatele Electronic Arts, který je pro změnu zodpovědný za předčasné ukončení podpory na jaře roku 2020, aby mohli vývojáři pomáhat s vývojem Battlefieldu 2042, jsme se tehdy nedočkali zrovna velkého množství informací. Dozvěděli jsme se pouze, že tvůrci o problémech ví, ale jinak se zdálo, že celá situace má v očích EA zcela minimální prioritu a že ji nikdo nehodlá řádně a včas řešit.

Ale světe div se, řešení nakonec přišlo, proto se nyní sluší informovat i o víceméně šťastném konci. Už 7. února/februára proběhla údržba herních serverů, která eliminovala zdaleka nejzávažnější problém - působení hacku, kvůli němuž byli všichni hráči na serveru nesmrtelní. A to i po změně mapy nebo herního módu, protože jakmile jednou někdo hack spustil, byl na serveru aktivní až do okamžiku jeho restartu v neurčitý čas.

Údržba však nevyřešila všechny problémy, které v poslední době Battlefront 2 sužovaly, a navíc po ní, jak už to tak bývá, přibyly nové chyby. Ty se týkají například respawnů nebo postupu v herních módech Galactic Assault a Starfighter Assault. Dnes tak proběhla další údržba, která má za cíl vyřešit právě ty glitche a exploity, jež neodstranila aktualizace nasazená před týdnem. I tentokrát jde o aktualizaci na straně serveru, takže hráči nemusí stahovat žádný patch a navíc by nemělo dojít ani k dočasné nedostupnosti samotné hry. Jen může trvat několik hodin, než se změny naplno projeví na všech herních serverech.

Nyní to tedy vypadá, že se tvůrci z DICE a EA o Star Wars: Battlefront 2 přece jen starají, což bychom ještě před několika týdny považovali za velmi nepravděpodobné. Nynější stav samozřejmě neznamená obnovu reálné podpory Battlefrontu 2, na nějaké opravdové patche nebo snad dokonce nový obsah je zkrátka třeba zapomenout, ale i tak je dobré vidět, že se někdo snaží alespoň hru udržet v chodu a bez vážných chyb a problémů. Co by za to dali třeba příznivci série Titanfall, a to i Titanfallu 2 z roku 2016. Jeho problémy možná nejsou tak závažné, aby si vyžádaly stažení z prodeje jako v případě prvního dílu, ale i tak není stav této hry a jejích serverů dlouhodobě ideální. A psát něco o tom, že se snad i v tomto případě situace dříve či později zlepší, bohužel nemá moc velký smysl. Kdyby byl zájem situaci řešit, už by na nějaké řešení určitě došlo, tak jako se to stalo v souvislosti s Battlefrontem 2.