Dnes zahájená stávka nebude mít bezprostřední dopad na hry jako měla stávka hollywoodských herců a scenáristů, která před rokem ochromila natáčení filmů a seriálů. Navíc vývoj her může nějakou dobu pokračovat i bez herců pro snímání pohybu a dabing.

Během dnešního dne se objevily obavy, aby nedošlo k odkladu Grand Theft Auto VI. Šéf vydavatelské společnosti Take-Two Interactive už loni říkal, že případná stávka by na vývoj neměla vliv, protože s herci mají smlouvy. Navíc studio Rockstar Games často využívá méně známé herce, kteří nejsou součástí amerického odborového svazu SAG-AFTRA.

V pravidlech stávky se uvádí, že členové SAG-AFTRA nesmějí pracovat na nových projektech, stejně tak na těch, u kterých byl vývoj nedávno zahájen. Ze stávky jsou tak vyloučeny tituly vyvíjené delší dobu, tedy i GTA VI. Stávka by neměla ovlivnit žádný projekt vyvíjený déle než rok. Tedy ani letošní Call of Duty: Black Ops 6, Assassin's Creed Shadows nebo Dragon Age: The Veilguard.

Prozatím nejsou ovlivněny ani live service hry. Na těch může práce pokračovat ještě 60 dnů po vyhlášení stávky. Takže by stávka musela trvat déle než dva měsíce. V současné době je těžké odhadnout, kdy se SAG-AFTRA se společnostmi Activision, Blindlight, Disney, Electronic Arts, Formosa Interactive, Insomniac Games, Llama Productions, Take-Two, VoiceWorks a Warner Bros. Games dohodne.

Americký odborový svaz požaduje ochranu svých umělců před umělou inteligencí. Během předchozích jednání se našla shoda u 24 z 25 bodů. Posledním bodem je vytváření nových motion capture záznamu na základě předchozích dat, tedy bez nutnosti znovu snímat herce. Zastání našel odborový svaz u šéfa Epic Games. Tim Sweeney jejich požadavky podporuje a zdůrazňuje, že by společnosti neměly automaticky mít práva na používání dat z nahrávek k trénování vlastních modelů umělé inteligence. Místo toho navrhuje speciální smlouvy, které by případně mohli zájemci podepsat. Tyto smlouvy by se ale vztahovaly pouze k rozšíření nahrávek, případně jiného obsahu.