Magazín · Novinky · v pátek 19. 6. 2020 02:11
Vesmírná střílečka Star Wars: Squadrons v prvních gameplay záběrech
Arkádová letecká střílečka Star Wars: Squadrons si svůj debut odbyla teprve několik dní zpátky a už tu máme další nával informací. Po jejím pondělním představení, společně s trailerem, se teď k nám v rámci letošní akce EA Play dostaly první záběry přímo z hraní.
Ty ukazují krásný pohled na všechny aspekty hry. V singleplayerové kampani budeme skrze naše kokpity sledovat celý příběh ze dvou perspektiv - z pohledu pilota Nové republiky a pilota Impéria. Kromě čistých záběrů z hraní také můžeme vidět různé stíhačky, které budeme moci ovládat a módy, které budeme moci hrát. Především pak režim Fleet Battles založený na zničení mateřské lodi nepřátelského týmu v bitvách pět na pět.
Nechybí ani bližší pohled na nejrůznější kosmetické úpravy nebo zmínka, že celá hra bude hratelná ve VR na PC a PlayStationu 4.
Další informace pak pocházejí přímo z oficiálního blogového článku. V něm se dočteme, že dva nabízené multiplayerové módy (Dogfight a Fleet Battles) půjde hrát jak s hráči, tak i umělou inteligencí. Pokud jde o zmíněné úpravy vašeho pilota a lodí, tak ty přijdou hned ve dvou různých typech: kosmetických a praktických. U těch se vývojáři dušují, že je nepůjde koupit za reálné peníze a budete si je muset odemknout hraním.
Po stránce kosmetických úprav nás samozřejmě čekají třeba různé nabarvení lodí, bobble-head na palubku v kokpitu nebo oblek pro pilota. Mnohem zajímavější a důležitější jsou ovšem ty praktické úpravy vaší lodi. Ke každé stíhačce si totiž budete moci odemknout nové komponenty, které mohou upravit styl hraní. Změnit si tak budete moci primární zbraň stíhačky, podpůrné systémy, protiopatřovací systémy, trup stíhačky, štíty a motory.
Žádný komponent ale není univerzálně nejlepší. Jeden typ štítů má například nabídnout lepší ochranu proti střelám z blasterů za cenu nižší ochrany proti raketám. Gameplay trailer výše navíc v jeden moment krásně ukazuje další typy komponentů. Nechybí několik typů raket nebo kanónů, nejrůznější štíty, opravný droid, rušička, senzory… Zkrátka první poslední.
Bude také nutné spolu se vším koukat na statistiky vaší lodi. Ty jsou totiž rozdělené do kategorií rychlost, útok a obrana a bude na vás, co je pro vás a váš herní styl nejvíce důležité.
To všechno má každopádně být k dispozici napříč osmi stíhačkami. Na straně Nové republiky půjde o X-Wing, Y-Wing, A-Wing a U-Wing, zatímco u Impéria zase o TIE Fighter, TIE Bomber, TIE Interceptor a TIE Reaper. Zajímavostí je také rozdělení stíhaček na ty, které mají štíty a ty, které je nemají. U těch se štíty můžete energii štítů přesměrovat buďto dopředu nebo dozadu a získat tak dvojnásobnou ochranu na dané místo (ale ztratíte ochranu všude jinde). U stíhaček bez štítů zase můžete energii přesměrovat buďto na motory k rychlejšímu pohybu, nebo na zbraně, což by zase mělo zajistit jejich větší efektivitu. Výběr stíhaček tak rozhodně není jenom o tom, která se vám líbí nejvíce.
Star Wars: Squadrons vychází 2. 10. na PC, PS4 a Xbox One se sníženou cenou 40 euro. Pro více informací o hře doporučujeme přečíst náš předchozí článek.